Skok spożycia whisky. Polacy poczuli luksus
Polacy piją coraz więcej whisky. Najczęściej wybieranymi trunkami z tego grona alkoholi był Johnnie Walker Red oraz Ballantine's Finest.
04.08.2011 | aktual.: 04.08.2011 21:02
Wzrost spożycia whisky wpłynie na konkurencję między głównymi graczami na polskim rynku. Skok konsumpcji o 27 proc. w stosunku do roku poprzedniego to nie lada gratka dla Pernod Ricard, producenta Ballantine'a oraz grupy Diageo, właściciela marki Johnnie Walker.
Obie firmy posiadają bezwzględną dominację na polskim rynku whisky. W segmencie trunków ze średniej półki ich udziały kształtują się odpowiednio - 42 proc. oraz 40,7 proc. rynku. Flagowym produktem Pernord Ricard jest Ballantine's Finest. Diageo jest producentem Johnny Walker Red.
Wśród whisky z segmentu premium prym wiedzie natomiast Johnnie Walker Red Black z 43,6 procentowym udziałem w branży. O połowę mniejszy udział ma 12-letni Chivas Regal.
W roku 2010 Polacy wypili 8,83 mln l whisky. Wartość rynku wyniosła 682 mln zł.