Trwa ładowanie...

Słodycze sprzedają się coraz lepiej

Producenci słodyczy zacierają ręce. Wyniki branży mają być w trzecim kwartale tego roku lepsze niż w analogicznym okresie 2008 roku. Producenci sprzedają coraz więcej słodyczy. Ale lepsze wyniki to też zasługa kontroli kosztów i oszczędności w firmach.

Słodycze sprzedają się coraz lepiejŹródło: Jupiterimages
d41ww0z
d41ww0z

Trzeci kwartał roku jest z reguły kiepskim czasem dla większości producentów słodyczy. Wraz z rosnącą temperaturą, spada popyt na większość słodyczy. Tym razem ten okres jest jednak wyjątkowo udany dla firm produkujących słodycze. - Trzeci kwartał powinien być dla producentów słodyczy udany. Wprawdzie jesień jest ciepła, ale lato nie było gorące. Sądzę, że wyniki będą lepsze niż w drugim kwartale, a być może nawet lepsze niż w trzecim kwartale 2008 roku - mówi w rozmowie z "Parkietem" Marcin Sójka, analityk PKO BP.

Dobre dane dochodzą także od producentów słodyczy. W pierwszej połowie roku grupa Mieszko wypracowała 1,2 miliona zł czystego zarobku wobec 0,6 mln zł straty przed rokiem. Z kolei przychody wzrosły o 7,2 proc., do 104,9 mln zł. Według producenta, to zasługa m.in. kontroli kosztów oraz większego popytu na produkty. Wawel także chce zakończyć ten rok z lepszymi rezultatami niż w 2008 r. - Mimo wysokich temperatur, nasze wyniki za trzeci kwartał powinny być niezłe - mówi z kolei w "Parkiecie" Jan Kolański, prezes Jutrzenki. Eksperci nie mają wątpliwości, że słodycze sprzedają się nieźle w nienajlepszych warunkach gospodarczych. W końcu chociażby tabliczka czekolady to najlepszy i najtańszy sposób na poprawę humoru.

Handel-Net.pl

d41ww0z
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d41ww0z

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj