Sygnity nie wyklucza podniesienia celu rentowności określonego w strategii
09.12. Warszawa (PAP) - Sygnity nie wyklucza możliwości podniesienia celu w zakresie rentowności określonego w strategii spółki. Sygnity zakłada, że trend spadającej sprzedaży...
09.12.2013 | aktual.: 09.12.2013 15:08
09.12. Warszawa (PAP) - Sygnity nie wyklucza możliwości podniesienia celu w zakresie rentowności określonego w strategii spółki. Sygnity zakłada, że trend spadającej sprzedaży został zatrzymany i spodziewa się odbudowy bazy przychodowej - poinformowali przedstawiciele spółki.
"Patrząc na backlog, a wiemy na jakiej jest marży, nie wykluczam, że możemy podnieść cel zawarty w naszej strategii, jeśli chodzi o rentowność, szczególnie o rentowność na poziomie netto" - powiedział PAP po konferencji prezes Sygnity Janusz Guy.
Zgodnie ze strategią Sygnity średnia rentowność netto w latach 2013-15 ma wynieść 4,8 proc., średnia marża EBIT 6,2 proc., średnia marża brutto na sprzedaży 21,1 proc., a przychody mają ukształtować się w tym okresie na średnim poziomie 550 mln zł.
"Tam gdzie się pozycjonujemy spółki pokazują marżę netto od 3 do 8 proc., dlatego sądzimy, że jesteśmy w stanie osiągnąć lepszą marżowość, szczególnie na poziomie netto" - powiedział Guy na spotkaniu z dziennikarzami i analitykami.
"Liczymy na to, że jesteśmy na takim etapie, który pozwoli zatrzymać spadek przychodów i rozwinąć bazę przychodową" - dodał Wiesław Strąk, wiceprezes ds. finansowych.
Strąk poinformował także, że spółki zakłada dalszą koncentrację na redukcji kosztów i chciałby, aby docelowo wskaźnik kosztów ogólnego zarządu do przychodów osiągnął poziom giełdowych konkurentów. Jako przykład wymienił Asseco i Comarch, w których za ostatnie cztery kwartały wskaźnik ten jest na poziomie odpowiednio 7,8 proc. i 7,5 proc. Sygnity zakończyło rok obrotowy 2012/13 ze wskaźnikiem kosztów ogólnego zarządu do przychodów na poziomie 10,6 proc.
Portfel zamówień Sygnity na rok obrotowy 2013/14 ma wartość 321 mln zł i jest o 50 mln zł wyższy w ujęciu rdr.
Backlog w segmencie publicznym ma wartość 189 mln zł wobec 118 mln zł przed rokiem, backlog w segmencie bankowym spadł do 59 mln zł z 73 mln zł, a w segmencie utilities wzrósł do 53 mln zł z 47 mln zł rok wcześniej.
Bogdan Zborowski, wiceprezes Sygnity ds. sprzedaży poinformował, że spadek backlogu w segmencie bankowym wynika z faktu, że spółka ma kilka umów ramowych, które nie są ujęte w backlogu i oczekuje wzrostu sprzedaży do tego segmentu w bieżącym roku obrotowym.
Strąk pytany o możliwość uruchomienia programu motywacyjnego za miniony rok obrotowy odmówił odpowiedzi, czy wyznaczone w nim parametry w ocenie zarządu zostały spełnione. Poinformował jednak, że nawet jeśli zostałby on uruchomiony to spółka nie wznowi programu skupu akcji, gdyż ma zapewnioną odpowiednią liczbę akcji własnych, jaka jest wymagana programem.(PAP)
gsu/ ana/