Szykuje się rewolucja w zakupach

Sieci spożywczych marketów masowo zabrały się za testowanie rozwiązań, które mają zmienić nasze przyzwyczajenia. "Metro" pisze, jak będą wyglądały zakupy przyszłości.

Szykuje się rewolucja w zakupach
hive flickr cc

14.06.2011 | aktual.: 14.06.2011 09:50

Do kas samoobsługowych przyzwyczajamy się powoli. Jest ich coraz więcej, ale na razie działają obok kas zwykłych. Jednak sieć Tesco jeszcze w tym roku planuje uruchomić pierwszy w Polsce market tylko z kasami samoobsługowymi. Pomoże to rozładować problem kolejek, bo w miejsce zwykłego boksu kasowego można zamontować aż 2-4 urządzenia samoobsługowe.

W przyszłości firma chce montować skanery cen przy swoich wózkach sklepowych, które pozwolą nabijać rachunek już w momencie wkładania produktu do koszyka, a nie dopiero przy kasie. Jeżeli stwierdzimy, że zakupy już przekraczają nasze możliwości finansowe, jakieś produkty odstawimy na półkę i usuniemy je z rachunku.

A oto kolejne ze sklepowych rozwiązań, których powinniśmy się spodziewać w najbliższych latach w różnych sieciach: - zamiast papierowych wywieszek pojawią się elektroniczne etykiety cenowe. Dzięki nim pracownik będzie mógł zmieniać ceny jednym kliknięciem w zależności od pory dnia. Gdy wie, że zaraz do sklepu przyjdzie tłum, bo np. kończy się msza w pobliskim kościele, może podwyższyć ceny o parę procent.

Obsługując menu na wyświetlaczach, klienci będą mogli dowiedzieć się, skąd pochodzi dany produkt, albo dostać propozycję dania. Już dziś w niektórych delikatesach Alma sprzedawcy po zważeniu mięsa drukują nam propozycję potrawy.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)