Tiger podbija nowe rynki

Producent m.in. napojów energetyzujących Grupa Maspex po sukcesie na polskim rynku planuje dalszą ekspansję. Tym razem zawalczy o pozycję na rynku napojów energetyzujących na Słowacji i w Czechach.

Tiger podbija nowe rynki
Źródło zdjęć: © Maspex Wadowice

24.10.2012 | aktual.: 24.10.2012 13:58

- Budowę dystrybucji Tigera w Czechach i na Słowacji rozpoczęliśmy przed niespełna dwoma miesiącami. Na przyszły rok planujemy przeznaczyć pewne środki na działania marketingowe oraz budowę wizerunku tej marki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Wawro z Grupy Maspex.

Przedstawiciel firmy ocenia, że rynek czeski i słowacki charakteryzuje się silną pozycją lokalnych marek. To powoduje, że jest już ustabilizowany, więc przed firmą stoi duże wyzwanie.
Jak przyznaje przedstawiciel firmy, na nowych rynkach jest jednak pewna przestrzeń cenowa, która pozwoli marce Tiger na bycie konkurencyjną wobec zasiedziałych producent napojów energetyzujących.

Jak w wywiadzie przyznał Robert Wawro z Grupy Maspex, firma nie wyklucza również ekspansji na Węgrzech. Czeka tylko na odpowiednią okazję. Maspex nie chce ograniczać się jedynie do produkcji soków i napojów, choć nie ukrywa, że w tym segmencie czuje się najsilniejszy. Przy poszerzaniu oferty najważniejsze będzie dla niego tworzenie produktów o przedłużonej trwałości, które mają podobną do Tigera charakterystykę łańcucha dostaw.

- Budowanie marki od początku jest czasami zbyt długotrwałe i więcej kosztuje. Dlatego rozwijamy się również przez akwizycje, czyli zakup rozpoznawalnej marki, co przyniesie nam większe korzyści, niż wprowadzanie tam swoich, zupełnie nieznanych lokalnemu konsumentowi brandów i inwestowanie w nie - zdradza serwisowi portalspozywczy.pl Robert Wawro.

Maspex wejścia na nowe rynki nie zamierza jednak wiązać z rozwojem mocy produkcyjnych w innych krajach. Jak przyznaje przedstawiciel firmy, zakłady produkcyjne firmy w tym regionie na razie nie wymagają dodatkowych inwestycji.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)