To się pije, czyli najpopularniejsze wódki świata. Są też polskie marki
Firma badawcza Euromonitor właśnie opublikowała raport na temat na najpopularniejszych trunków wysokoprocentowych. Polaków oczywiście najmocniej interesuje zestawienie najpopularniejszych wódek. I jest się tu czym pochwalić.
Ranking najpopularniejszych wódek świata
Firma badawcza Euromonitor właśnie opublikowała raport na temat na najpopularniejszych trunków wysokoprocentowych. Polaków oczywiście najmocniej interesuje zestawienie najpopularniejszych wódek. I jest się tu czym pochwalić.
Soplica jest drugą z najszybciej rosnących pod względem sprzedaży wódek. Jednocześnie zajmuje 27. miejsce na świecie.
_ Ranking powstał w oparciu o zestawienie sprzedaży 750 ml butelek pakowanych po 12 sztuk w opakowanie. _
10. Żołądkowa Czysta de Lux - 4,5 mln
Miejsce dziesiąte i od razu polski akcent. Żołądkowa Czysta de Lux przebiła swoją "kolorową" siostrę i wbiła się do światowej czołówki. W ostatnim roku jej sprzedaż wzrosła o 4 proc.
9. Krupnik - 5,0 mln
Kolejna polska wódka. Biały Krupnik, który podobnie jak Żołądkowa Czysta De Lux wyszedł spod swojej "kolorowej" wersji zdystansował wiele dużo starszych i kiedyś popularniejszych polskich wódek. Trzeba pamiętać, że oba trunki są dystrybuowane niemal wyłącznie w Polsce.
8. Medoff - 5,5 mln
Tej wódki Polacy znać już nie muszą. Medoff to marka luksemburskiej firmy Eastern Beverage Company. To jedna z najpopularniejszych wódek na Ukrainie. Marka została wypromowana przed czterema laty i od tego czasu sprzedaje się w miarę stabilnie na poziomie 5,4-5,5 mln 12-butelkowych opakowań.
7. Belenkaja - 5,6 mln
A to już kolejna regionalna wódka, tyle że tym razem rosyjska. Producent chwali się, że 1 butelka wódki powstaje w ciągu mniej więcej jednej 1 sekundy. Na razie jednak sprzedaż Belenkajej dramatycznie spada. W zeszłym roku aż o 19 proc.
6. Green Mark - 6,0 mln
Kolejny dramatyczny rok dla Green Mark. To dystrybuowana na cały świat rosyjska wódka ze stajni CEDC (jeden z największych producentów wódki na świecie). Jeszcze kilka lat temu była numerem dwa. Teraz to już tylko szósta lokata. W zeszłym roku jej sprzedaż spadła o 13 proc.
4. ex aequo Piat Ozjer oraz Kortitsa - 6,4 mln
Na czwartym miejscu z taką samą sprzedażą dwie rosyjskie wódki: Piat Ozjer oraz Kortitsa. Obie sprzedały się w 6,4 mln. opakowań. Obie w zeszłym roku też straciły. Pierwsza o 9 proc., druga o 18 proc.
3. Klibniy Dar - 7,2 mln
Kolejna stricte rosyjska wódka w rankingu. No cóż, jeśli statystyczny mieszkaniec Moskwy rocznie wypija 13,9 litrów wódki, to nie powinno to nikogo dziwić. W Polsce jest to niemal dwukrotnie mniej. Zwiększenie w Rosji akcyzy oraz ograniczenia w sprzedaży sprawiły, że i ta największa tamtejsza marka zapikowała. Sprzedaż spadła o 10 proc.
2. Absolut - 11,6 mln
A to już marka globalna. Zmiany prawne w Rosji tak mocno w nią więc nie uderzyły i Absolut zanotował 2-procentowy wzrost. Dzięki temu ta szwedzka wódka umocniła się na drugim miejscu. Marka należy natomiast do francuskiego Pernord Richard, który w portfolio ma m.in. Seagram's, Ballantine?s, Becherovkę czy Luksusową.
1. Smirnoff - 26,1 mln
Kolejny rok absolutnej dominacji. Smirnoff urósł w zeszłym roku o 1 proc., ale i tak tej wódki sprzedaje się niemal 2,5 raza więcej niż drugiego w rankingu Absolutu.
Warto pamiętać, że Smirnoff choć należy do brytyjskiego Diageo, to w znacznej mierze powstaje w Polsce. Jeden z głównych zakładów produkcyjnych znajduje się w podwarszawskim Błoniu.