W sezonie grillowym sprzedaż kiełbas i kaszanki wzrasta nawet o 20‑30 proc.

Polacy kupują kiełbasy tradycyjne chętnie przez cały rok, jednak w tzw. okresie grillowym kupują ich miesięcznie znacznie więcej niż średnio w roku. Jest to szczególnie widoczne w okresie czerwiec-sierpień, gdy średniomiesięczny wolumen zakupów jest o około 20 proc. większy od średniej rocznej.

W sezonie grillowym sprzedaż kiełbas i kaszanki wzrasta nawet o 20-30 proc.
Źródło zdjęć: © WP.PL | Andrew Czap/Flickr

10.05.2016 14:31

Kiedy chcemy pogrillować najchętniej kupujemy kiełbasę i kaszankę oraz karkówkę i żeberka. Szczyt zakupów akcesoriów do grilla oraz samych grilli przypada na maj, choć aktywność kupujących widać w tej branży już od kwietnia. Oferta grillowa pojawia się już w marcu; kończymy z grillem w sierpniu - wynika z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Niemal wszyscy polscy konsumenci kupują mięso i wędliny (ponad 97 proc. populacji), wydając na nie około 22 mld złotych rocznie. Największa liczba nabywców kupuje kiełbasę i kaszankę, a z mięs karkówkę i żeberka. Zwykle Polacy kupują mięso surowe, do samodzielnego przygotowania (85 proc. nabywców). Jedynie nieco ponad 10 proc. kupujących decyduje się na zakup mięsa marynowanego i/lub w przyprawach.

W okresie kwiecień-sierpień kupowany jest średnio nieco ponad 1 kg mięsa jednorazowo, co w porównaniu ze średnim zakupem w ciągu całego roku oznacza około 10 proc. wzrost.

Polscy konsumenci zdecydowanie chętniej wybierają mięso na wagę niż produkty pakowane. Jedynie 1/3 zakupów to mięso pakowane.

Polacy kupują kiełbasy tradycyjne chętnie przez cały rok, jednak w tzw. okresie grillowym kupują ich miesięcznie znacznie więcej niż średnio w roku. Jest to szczególnie widoczne w okresie czerwiec - sierpień, w którym obserwowany jest średniomiesięczny wolumen zakupów o około 20 proc. większy w stosunku do średniej rocznej.

Kiełbasy stanowią około 21 proc. zakupów wędlin w ogóle i około 19 proc. w wędlinach paczkowanych. Wędliny paczkowane, podobnie jak mięso, stanowią około 1/3 w zakupach wędlin w ogóle.

W okresie maj-sierpień polscy konsumenci kupują średnio miesięcznie o około 30 proc. więcej kaszanki niż średnia miesięczna dla całego roku. Jednorazowo kupują nieco ponad 0,6 kg, czyli o około 7 proc. więcej w porównaniu ze średnim jednorazowym zakupem w ciągu roku.

Zarówno mięso, jak i wędliny, chętniej kupowane są w tradycyjnych sklepach spożywczych oraz w specjalistycznych sklepach mięsno-wędliniarskich. Ponad połowa zakupów realizowanych jest poprzez ten kanał. Dość istotną rolę w zakupach mięsa odgrywają też supermarkety i stoiska z ladą tradycyjną.

Okres letni i spotkania przy grillu sprzyjają także spożyciu piwa. W tym czasie, zwłaszcza w lipcu i sierpniu, wzrasta wolumen zakupów gospodarstw domowych tego trunku o ponad 30 proc. miesięcznie w porównaniu ze średnią roczną.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)