W tej sieci zakupy są najtańsze. Różnice sięgają ponad 150 zł
W marcu najtańsze zakupy można było zrobić w Auchan - wynika z badania ASM Sales Force Agency. Średni koszt koszyka w tej sieci jest o ok. 3 zł niższy niż przed miesiącem. Różnice między rywalami sięgają kilkuset złotych, co zdaniem ekspertów dowodzi, jak ważne są świadome decyzje na zakupach.
W marcu 2025 r. najwyższą wartość koszyka zakupowego odnotowano w sieci Netto, gdzie za analizowany zestaw trzeba było zapłacić 339,40 zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Tajemniczy box" w Auchan. Oto co znaleźliśmy w środku
Auchan najtańszym sklepem w marcu
Jak podaje PAP, najtańsze zakupy w marcu można było zrobić w Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego ASM SFA w tej sieci handlowej wyniósł 274,11 zł. Jest to o 2,88 zł mniej niż w lutym 2025 r.
Na drugim miejscu w najnowszym rankingu uplasowało się Makro Cash & Carry, w którym średni koszyk zakupowy był droższy o 24,42 zł niż w Auchan. Podium zamyka Carrefour, w którym za przykładowe zakupy trzeba było zapłacić o 34,52 zł więcej niż u lidera.
Badanie wskazuje również, że największe zmiany cen odnotowano w Dino i Biedronce. W Dino średnia wartość koszyka spadła o 4,77 proc., a w Biedronce wzrosła o 4,87 proc.
Z analizy wynika również, że spośród 15 produktów o największym znaczeniu dla klientów, najmocniej poszły w górę ceny kawy (+8,36 proc.) i płynu do WC (+4,51 proc.). Z kolei największe spadki cen odnotowano w przypadku pomidorów (-5,40 proc.) i makaronu (-4,43 proc.).
Po miesiącach dynamicznych zmian cen, marzec 2025 przyniósł długo wyczekiwaną stabilizację na rynku detalicznym. Utrzymanie średniej wartości koszyka zakupowego poniżej 315 zł jest wyraźnym sygnałem, że sieci handlowe intensyfikują walkę o klienta - nie tylko poprzez szeroko zakrojone akcje promocyjne, ale również poprzez bardziej agresywną politykę cenową - podkreślił Kamil Kruk z ASM SFA, cytowany w raporcie.
Dodatkowo zwrócił uwagę, że różnica między najtańszymi i najdroższymi sklepami jest "znacząca i sięga aż 157 zł". Jego zdaniem to dowodzi, jak kluczowe jest podejmowanie świadomych decyzji zakupowych.
Lider utrzymuje pozycję od początku roku
Marcowe badanie to już trzecie z rzędu, w którym triumfuje Auchan. W lutym 2025 r. średni koszt koszyka zakupowego w tej sieci wynosił 276,98 zł, a w styczniu - 266,26 zł.
ASM SFA analizuje ceny 40 identycznych produktów w 13 różnych sieciach handlowych. Badanie polega na porównywaniu tych samych marek i gramatur w różnych kategoriach produktowych, zarówno w sklepach tradycyjnych, online, jak i w tzw. hybrydach, czyli sieciach prowadzących sprzedaż równocześnie w obu kanałach