Wielkanoc będzie słodko-gorzka

"Puls Biznesu" pisze, że okres przedświąteczny to czas, w którym wiele przedsiębiorstw liczy na wzmożone zyski. Gazeta dodaje jednak, że Polacy nie ograniczą zakupów przed Wielkanocą, ale będą racjonalnie wydawać pieniądze.

Wielkanoc będzie słodko-gorzka
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

13.04.2011 06:56

Gazeta zwraca uwagę, że co roku jednym z głównych beneficjentów świątecznego popytu jest branża rybna. Teraz jednak kokosów nie będzie, bowiem o kilkadziesiąt procent zdrożały komponenty. Dziennik podkreśla, że nie tylko drożyzna szkodzi branży rybnej, ale także brak surowców, bowiem Unia Europejska ograniczyła połowy śledzi i makreli.

Podobne problemy, jak podkreśla "Puls Biznesu", mają zakłady drobiarskie, które ożywianie sprzedaży oczekują raczej w maju, gdy ruszy sezon grillowania. Zdaniem gazety wzrostu popytu oczekuje branża bakaliowa - to efekt silnej tradycji przygotowywania świątecznych potraw, których podstawowymi składnikami są bakalie. Dziennik dodaje, że Wielkanoc sprzyja także sprzedaży słodyczy.

rybydróbwielkanoc
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)