Wzrost cen nie odpuszcza. Dokąd po najtańsze zakupy?
Jest drogo i będzie jeszcze drożej. W marcu 2024 roku średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 292,87 zł, to wzrost o 5,65 zł, czyli o 2 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem - wynika z raportu ASM Sales Force Agency. Najdrożej kupimy w Lidlu, a najtaniej w Kauflandzie.
Według najnowszego "Badania i Raportu Koszyk Zakupowy" za koszyk bazujący na najniższych cenach produktów zaraportowanych spośród wszystkich lokalizacji badanych sieci, konsument mógłby zapłacić 204,35 zł (więcej o 8,73 zł niż w lutym).
Z kolei przyjmując najwyższe ceny, kwota ta wyniosłaby 366,25 zł (więcej o 7,02 zł niż w lutym). Różnica między najtańszym, a najdroższym koszykiem w marcu 2024 r. wyniosła 161,90 zł i jest ona o 1,71 zł niższa niż w lutym.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Od pomocnika hydraulika do kontraktu na najwyższy budynek w Europie - Marcin Ziopaja w Biznes Klasie
Koszyk zakupowy. Oto jak ceny idą w górę
Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w marcu średnia cena koszyka zakupowego, zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku, wzrosła o 5,65 zł i wyniosła 292,87 zł.
Wzrost cen odnotowano w siedmiu sieciach, a w pozostałych sześciu ceny badanych produktów były niższe niż w lutym.
Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (21,84 proc.), natomiast największy spadek w sklepach Kaufland (4,91 proc.).
W ujęciu rocznym wzrost cen badanych produktów zaobserwowano w 9 na 13 analizowanych sieci.
Największy wzrost cen koszyka odnotowano również w sieci Lidl, w której średnia cena koszyka w marcu 2024 r. była wyższa o 27,22 zł niż w 2023 r., tj. o 10,7 proc. Natomiast spadek cen zaobserwowano w sklepach: Biedronka (18,08 proc.), Selgros Cash & Carry (4,49 proc.), Kaufland (1,8 proc.) i POLOmarket (0,09 proc.).