Żabka łączy siły z Leroy Merlin. Pierwszy bezobsługowy punkt otwarty
Żabka idzie za ciosem. Po sklepie w klubie fitness otworzyła autonomiczną placówkę Żabka Nano w markecie budowlanym w Warszawie. Ma to być początek współpracy między Żabką a Leroy Merlin. Na klientów w autonomicznej Żabki czeka ponad 400 produktów. W Polsce jest już ponad 20 sklepów bez obsługi.
Dopiero co informowaliśmy o Żabce Nano w klubie fitness w Warszawie. Sieć jednak nie zwalnia i otworzyła kolejny bezobsługowy punkt. Tym razem w Leroy Merlin przy Al. Jerozolimskich 244 w Warszawie. Ma to być początek współpracy największej sieci sklepów autonomicznych w Europie z gigantem z branży budowlano-dekoracyjnej.
- Nasi partnerzy, we współpracy, z którymi rozwijamy koncept Żabki Nano, to liderzy poszczególnych segmentów rynku. Łączy nas wspólny cel – chęć poszukiwania kolejnych innowacyjnych rozwiązań, które mogą jeszcze bardziej upraszczać życie klientom. Nawiązanie współpracy z siecią Leroy Merlin otwiera przed nami nowe możliwości w zakresie transferu wiedzy i doświadczeń, co jest dla nas niezwykle ważne dla dalszego doskonalenia Żabki Nano w modelu store-in-the-store – mówi dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future Paweł Grabowski.
Konflikt na Ukrainie. Polskie firmy czekają na migrantów
Żabka chce zdominować rynek sklepów autonomicznych
W Żabce Nano w GIGAmarkecie Leroy Merlin w Warszawie będzie można kupić około 400 produktów. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żabce Nano będzie mogła przebywać jedna osoba.
– W Leroy Merlin od zawsze stawiamy na rozwój, tworzenie wartości dodanej, a także współpracę. Dotyczy to zarówno naszych klientów, pracowników, jak i partnerów biznesowych. Jesteśmy innowacyjną firmą, w związku z tym, nie tylko obserwujemy trendy na rynku, przyspieszającą cyfryzację czy omnikanałowość zakupów, ale staramy się być prekursorem tych działań. Stąd współpraca z Grupą Żabka, z którą testujemy rozwiązanie store-in-the-store w innowacyjnym wydaniu, czyli autonomiczny sklep Żabka Nano w sklepie omnikanałowym Leroy Merlin. Wierzymy, że to rozwiązanie podwyższy komfort zakupów, wpływając na satysfakcję klientów oraz chęć odwiedzenia naszych sklepów. Jestem przekonana, że to nie jest testowe działanie, a początek długofalowej współpracy, która spełni oczekiwania naszego partnera, ale przede wszystkim klientów – mówi dyrektor marketingu w Leroy Merlin Polska Anna Paszt.
Bezobsługowe Żabki wykorzystują innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Wstęp do placówki możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej.
Klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala. Przy pierwszej wizycie podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzenia zakupów. Po wykonaniu tej czynności drzwi otworzą się automatycznie.
Kiedy klient będzie już w środku, zakupy zajmą mu tylko chwilę – wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie.
W Żabce Nano zamontowany jest system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu do Żabki Nano karty płatniczej.