Zalety gastronomii w centrach handlowych
Oczekiwanie na większy ruch w lokalach gastronomicznych sprawił, że polscy operatorzy zaczęli zauważać możliwości płynące z lokalizacji swoich punktów w centrach handlowych.
20.08.2009 16:45
Pozytywną stroną lokalizacji placówek gastronomicznych w centrach handlowych jest możliwość dotarcia do klientów korzystających z oferty multipleksów, sklepów i punktów rozrywkowych, uważa Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający Pasiony Group, angielskiej firmy konsultingowej specjalizującej się w branży gastronomicznej.
Do zalet centrów handlowych zaliczyć należy darmowe zazwyczaj parkingi i względne bezpieczeństwo. Wiele z nich, to olbrzymie obiekty, w których spędza się przynajmniej 2-3 godziny.
Mo Mokhtar twierdzi, że wymierne korzyści w przypadku polskiej gastronomii można uzyskać także z faktu, że w centrach handlowych konkurencja podlega "kontroli". W przeciwieństwie do lokalizacji gastronomii na głównych ulicach, które są środowiskiem nieprzewidywalnym z uwagi na zróżnicowany ruch klientów oraz specyfikę gastronomii, egzystencję zarówno renomowanych restauracji, jak punktów, które znikają wkrótce po otwarciu.
Jedynym problemem gastronomii w centrach handlowych, oprócz kosztów, jest uzależnienie od innych punktów handlowych i usługowych. Dotyczy to szczególnie placówek zlokalizowanych poza miastami. Ważny jest aktualny repertuaru kin, wygodny dojazd, sezonowe oferty i promocje. Wszystko to sprawia, że klienci odwiedzają centra handlowe i pozostają w nich nawet wieczorem. Mo Mokhtar dodaje, że nowi inwestorzy, którzy starają się odnieść sukces na polskim rynku, uznali centra handlowe za idealny środek do uzyskania zarówno właściwej ekspozycji, jak i dalszej ekspansji. Stanowią miejsce, w którym startować można także z zupełnie nowymi pomysłami gastronomicznymi.
Handel-Net.pl