Zysk netto grupy CCC w II kw. '13 wyniósł 69,2 mln zł, nieco lepiej od konsensusu (opis)
29.08. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy CCC wyniósł w II kw. 2013 roku 69,2 mln zł wobec 42,8 mln zł rok wcześniej i był nieco wyższy od konsensusu rynkowego na poziomie 66 mln...
29.08.2013 | aktual.: 29.08.2013 08:23
29.08. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy CCC wyniósł w II kw. 2013 roku 69,2 mln zł wobec 42,8 mln zł rok wcześniej i był nieco wyższy od konsensusu rynkowego na poziomie 66 mln zł.
Zysk operacyjny wyniósł 73,1 mln zł wobec 81,2 mln zł konsensusu i wobec 50,5 mln zł przed rokiem.
Przychody grupy w okresie kwiecień-czerwiec ukształtowały się na poziomie 422,3 mln zł, tymczasem średnia ankietowanych przez PAP analityków zakładała sprzedaż na poziomie 417,7 mln zł. W analogicznym okresie 2012 roku przychody wyniosły 326,4 mln zł.
Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł w II kwartale 231,5 mln zł (wzrost o 35 proc. rdr). Koszty ogólnego zarządu wyniosły w II kwartale 162,2 mln zł wobec 119 mln zł rok wcześniej.
Rentowność netto wyniosła 16,4 proc. wobec 13,1 proc. w II kwartale 2012 roku.
W całym pierwszym półroczu grupa miała 29,5 mln zł zysku netto (wobec 45,5 mln zł rok wcześniej), 39,2 mln zł zysku operacyjnego (wobec 59 mln zł przed rokiem) i 643,6 mln zł przychodów (przed rokiem było to 583 mln zł).
Przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 611,4 mln zł (wzrost o 10,8 proc. rdr), a przychody ze sprzedaży franczyzowej 32,15 mln zł (wzrost o 2,9 proc. rdr).
Na koniec czerwca 2013 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 704 placówki.
Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 18 proc. i wynosiła 198 tys. m kw. na koniec czerwca (w tym 154,4 tys. m kw. w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 13,6 proc. i wynosiła 17,5 tys. m kw. na koniec czerwca 2013 r. (w tym 6,2 tys. m kw. w Polsce).
W latach 2013-2015 zaplanowany wzrost powierzchni handlowej grupy CCC wyniesie nie mniej niż 130 tys. m kw., z tego w sklepach własnych w Polsce, w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech o blisko 96 tys. m kw., a w sklepach franczyzowych w Europie Środkowej i Wschodniej o ponad 34 tys. m kw. (PAP)
pel/ morb/ ana/