Agora obniża prognozę dla rynku reklamy na '12, spodziewa się 3‑6 proc. spadku
09.11. Warszawa (PAP) - Agora obniża prognozę dla rynku reklamy na 2012 rok, spodziewa się 3-6 proc. spadku. Obniżona została również prognoza dla segmentu outdoor do 4-7 proc....
09.11.2012 | aktual.: 09.11.2012 08:23
09.11. Warszawa (PAP) - Agora obniża prognozę dla rynku reklamy na 2012 rok, spodziewa się 3-6 proc. spadku. Obniżona została również prognoza dla segmentu outdoor do 4-7 proc. spadku, dla segmentu radio do 5-8 proc. spadku. oraz segmentu czasopism do 9-12 proc. spadku. Podwyższona natomiast została prognoza dla segmentu kino do 3-6 proc. wzrostu. Bez zmian pozostały prognozy dla segmentu dzienników ii internetu - poinformowała Agora w raporcie wynikowym.
Zgodnie z sierpniowymi prognozami Agora spodziewa się 17-20 proc. spadku wydatków reklamowych w segmencie dzienników w 2012 r. Prognoza dla całego rynku zakładała do 2-5 proc. spadku, dla internetu do 8-11 proc. wzrostu, kina do od 1 proc. spadku do 2 proc. wzrostu, a radia do 1-4 proc. spadku
Z kolei opublikowane na początku roku prognozy Agory zakładały, że rynek reklamowy w 2012 roku będzie rósł w tempie 0-3 proc., w segmencie dzienników zanotuje spadek od 14 do 17 proc. a w segmencie czasopism nastąpi spadek rzędu 6-9 proc.
Agora szacowała wówczas, że reklama internetowa zanotuje wzrost na poziomie 9-12 proc., reklama kinowa urośnie w tempie od 3 do 6 proc. Zakładano też, że wydatki na reklamę w segmentach telewizji, radia i reklamy zewnętrznej wyniosą od 0 do 3 proc.(PAP)
kam/ jtt/