Agora poda prognozę rynku reklamy na 2013 r. wraz z raportem za IV kw. '12
09.11. Warszawa (PAP) - Grupa Agory planuje podać swoje szacunki dotyczące rynku reklamy w roku 2013 wraz z publikacją raportu za IV kw. - poinformował podczas telekonferencji...
09.11.2012 | aktual.: 09.11.2012 11:23
09.11. Warszawa (PAP) - Grupa Agory planuje podać swoje szacunki dotyczące rynku reklamy w roku 2013 wraz z publikacją raportu za IV kw. - poinformował podczas telekonferencji Piotr Niemczycki, prezes Agory. Dodał, że sytuacja na rynku reklamy zależy od tempa wzrostu PKB, którego perspektywy w kontekście 2013 roku nie wyglądają najlepiej.
"Jeśli chodzi o nasze szacunki rynku reklamowego na 2013 rok to jest jeszcze nieco za wcześnie, aby móc podać konkretne cyfry. Te, planujemy opublikować wraz z raportem za IV kwartał 2012 r. w lutym" - powiedział Niemczycki.
"Trzeba jednak zwrócić uwagę, że sytuacja na rynku reklamy w dużej mierze zależy od tempa wzrostu PKB, którego perspektywy w kontekście 2013 roku nie wyglądają najlepiej" - dodał.
W listopadowej projekcji NBP napisano, że tempo wzrostu gospodarczego w Polsce ulegnie wyraźnemu obniżeniu do 1,5 proc. w 2013 roku, aby w dłuższym horyzoncie projekcji, w ślad za poprawiającą się sytuacją za granicą oraz zmniejszeniem skali zacieśniania polityki fiskalnej, dynamika PKB przyspieszy, pozostając jednak poniżej potencjalnego tempa wzrostu.
W raporcie wynikowym Agora poinformowała, że obniża prognozę dla rynku reklamy na 2012 rok, spodziewa się 3-6 proc. spadku. Obniżona została również prognoza dla segmentu outdoor do 4-7 proc. spadku, dla segmentu radio do 5-8 proc. spadku. oraz segmentu czasopism do 9-12 proc. spadku.
Podwyższona natomiast została prognoza dla segmentu kino do 3-6 proc. wzrostu. Bez zmian pozostały prognozy dla segmentu dzienników i internetu, które zakładają odpowiednio: 17-20 proc. spadku i 8-11 proc. wzrostu.(PAP)
kam/ jtt/