Sieć podjęła decyzję. Oto co się stanie po świętach
Aldi ogłasza, że ceny produktów w ramach podstawowego koszyka zakupowego nie zostaną podniesione o podatek VAT. Sieć handlowa zadeklarowała, że koszty z tym związane bierze na siebie.
22.03.2024 | aktual.: 22.03.2024 16:14
Ministerstwo Finansów poinformowało, że wraz z końcem marca 2024 roku zakończy się okres obowiązywania obniżonej stawki VAT na podstawowe produkty spożywcze. W związku z tym ceny w sklepach mogą wzrosnąć. Aldi zapewnia, że w placówkach tej sieci tak się nie stanie. W kwietniu ceny produktów w ramach podstawowego koszyka zakupowego nie zostaną podniesione o podatek VAT.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek: Biznes Klasa #22
Biedronka i Lidl mają nowego konkurenta?
"Bierzemy VAT na siebie, jest to realne trzymanie ręki na pulsie w kontekście oszczędności Polaków" - czytamy w oficjalnym komunikacie. Wśród produktów bez podwyżki o VAT klienci znajdą m.in.: pieczywo, świeże mięso, masła, mleka, jaja, sery żółte, mąki, kasze, ryże oraz oleje.
Czy Aldi włącza się do tzw. "wojny dyskontów", która od jakiegoś czasu prowadzona jest między Lidlem a Biedronką? To pierwsza sieć handlowa, która odniosła się do powrotu stawki VAT od 1 kwietnia.
Przypominamy, że od blisko miesiąca trwa wojna cenowa pomiędzy największymi dyskontami w Polsce. Lidl oraz Biedronka prześcigają się w promocjach do tego stopnia, że portugalski sklep obniżył cenę w środku dnia na już przecenione masło. Ekspert rynku retail Robert Biegaj z Grupy Offerista postawił tezę, że w bitwie między dwoma popularnymi dyskontami zwycięzcami zostaną obie sieci.
- Rynek w Polsce jest zagospodarowany - mówił ekspert, więc dyskonty muszą wyrywać sobie klientów z rąk. - Biedronka i Lidl tocząc spór o najniższe ceny, odwracają tymczasem uwagę Polaków od konkurencji. Polaryzują konsumentów i sprawiają, że reszta sieci handlowych znika klientom z pola widzenia - dowodził Biegaj.
Polakom wojna cenowa się podoba
Zdaniem ekspertów, z którymi rozmawiała "Rzeczpospolita" walka między dyskontami może się jeszcze bardziej zaostrzyć. Jednak ponad 55 proc. Polakom podoba się walka cenowa wśród dyskontów. Rodacy chcą nawet zaostrzenia wojny między Lidlem i Biedronką, żeby zrobić tańsze zakupy na Wielkanoc - wynika z badania przeprowadzonego przez UCE Research.
Wpływ na wojnę cenową ma także decyzja rządu. Od 1 kwietnia wraca 5-proc. stawkę VAT na nieprzetworzone produkty spożywcze. Ta zmiana na pewno zostanie wykorzystana przez firmy handlowe w komunikacji z klientami. Choć jeszcze nie wiadomo, w jaki sposób - komentowała "Rzeczpospolita".