Ambitne plany właściciela Reserved

Grupa LPP zamierza w ciągu najbliższych kilku lat rozwijać sieć handlową w tempie 15-20 proc. rocznie, głównie za granicą. W tym roku przyrost sieci netto ma wynieść ok. 72 tys. mkw, czyli 21 proc. rdr, a nakłady na rozwój mają wynieść 150 mln zł. Wiosną 2013 roku spółka chce uruchomić kilkadziesiąt sklepów pod nowym brandem - poinformował na piątkowej konferencji prasowej wiceprezes LPP, Dariusz Pachla.

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP

Grupa LPP zamierza w ciągu najbliższych kilku lat rozwijać sieć handlową w tempie 15-20 proc. rocznie, głównie za granicą. W tym roku przyrost sieci netto ma wynieść ok. 72 tys. mkw, czyli 21 proc. rdr, a nakłady na rozwój mają wynieść 150 mln zł. Wiosną 2013 roku spółka chce uruchomić kilkadziesiąt sklepów pod nowym brandem - poinformował na piątkowej konferencji prasowej wiceprezes LPP, Dariusz Pachla.

- W perspektywie kilku lat chcielibyśmy, by przyrost sieci wynosił 15-20 proc. rocznie, prawdopodobnie głównie zagranicą - powiedział Pachla.

W tym roku wzrost netto powierzchni handlowej wynieść ma ok. 72 tys. m kw., czyli ok. 21 proc.

- Na koniec tego roku sieć sprzedaży powinna liczyć 1055 sklepów, czyli powiększy się o 163 nowe sklepy - powiedział Pachla.

Na koniec 2011 roku łączna powierzchnia sieci sprzedaży wzrosła o 9 proc., czyli 28 tys. mkw. Na koniec grudnia sieć detaliczna LPP liczyła 892 sklepy, z czego 304 sklepy Reserved, 261 CROPP, 222 House i 93 pod marką Mohito.

Pachla poinformował, że tegoroczne nakłady na rozwój sieci sprzedaży mają wynieść 150 mln zł.

Wiceprezes zauważył, że spółka zamierza bardziej intensywnie rozwijać się za granicą, szczególny potencjał widzi na rynku rosyjskim.

- Wyniki, jakie tam osiągamy. wskazują na to, że warto inwestować w Rosji. To olbrzymi rynek pod względem liczby mieszkańców i wartości rynku. Otwiera się dużo obiektów handlowych. Rynek ukraiński też jest duży, ale niestety nie inwestuje się tam w centra handlowe. Perspektywy poparte realistycznymi możliwościami większe są w Rosji - powiedział Pachla.

Dodał, że spółka zamierza zamknąć w tym roku kilka tys. mkw, głównie w Bułgarii i Rumunii.

- Nie ma planów wejścia na nowe rynki, nie planujemy też akwizycji - powiedział wiceprezes.

LPP podtrzymuje plan wprowadzenia na rynek w przyszłym roku nowej marki, skierowanej do młodego klienta. Na początek otwartych ma być kilkadziesiąt sklepów pod nowym brandem.

- Wiosną przyszłego roku planujemy otworzyć kilkadziesiąt placówek nowej marki, szykujemy się do tego - powiedział Pachla.

- To będzie oferta w dobrej cenie dla młodych dziewcząt - dodał. (PAP)

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów