Ambitne plany właściciela Reserved

Grupa LPP zamierza w ciągu najbliższych kilku lat rozwijać sieć handlową w tempie 15-20 proc. rocznie, głównie za granicą. W tym roku przyrost sieci netto ma wynieść ok. 72 tys. mkw, czyli 21 proc. rdr, a nakłady na rozwój mają wynieść 150 mln zł. Wiosną 2013 roku spółka chce uruchomić kilkadziesiąt sklepów pod nowym brandem - poinformował na piątkowej konferencji prasowej wiceprezes LPP, Dariusz Pachla.

Ambitne plany właściciela Reserved
Źródło zdjęć: © AFP

24.02.2012 | aktual.: 24.02.2012 16:55

Grupa LPP zamierza w ciągu najbliższych kilku lat rozwijać sieć handlową w tempie 15-20 proc. rocznie, głównie za granicą. W tym roku przyrost sieci netto ma wynieść ok. 72 tys. mkw, czyli 21 proc. rdr, a nakłady na rozwój mają wynieść 150 mln zł. Wiosną 2013 roku spółka chce uruchomić kilkadziesiąt sklepów pod nowym brandem - poinformował na piątkowej konferencji prasowej wiceprezes LPP, Dariusz Pachla.

- W perspektywie kilku lat chcielibyśmy, by przyrost sieci wynosił 15-20 proc. rocznie, prawdopodobnie głównie zagranicą - powiedział Pachla.

W tym roku wzrost netto powierzchni handlowej wynieść ma ok. 72 tys. m kw., czyli ok. 21 proc.

- Na koniec tego roku sieć sprzedaży powinna liczyć 1055 sklepów, czyli powiększy się o 163 nowe sklepy - powiedział Pachla.

Na koniec 2011 roku łączna powierzchnia sieci sprzedaży wzrosła o 9 proc., czyli 28 tys. mkw. Na koniec grudnia sieć detaliczna LPP liczyła 892 sklepy, z czego 304 sklepy Reserved, 261 CROPP, 222 House i 93 pod marką Mohito.

Pachla poinformował, że tegoroczne nakłady na rozwój sieci sprzedaży mają wynieść 150 mln zł.

Wiceprezes zauważył, że spółka zamierza bardziej intensywnie rozwijać się za granicą, szczególny potencjał widzi na rynku rosyjskim.

- Wyniki, jakie tam osiągamy. wskazują na to, że warto inwestować w Rosji. To olbrzymi rynek pod względem liczby mieszkańców i wartości rynku. Otwiera się dużo obiektów handlowych. Rynek ukraiński też jest duży, ale niestety nie inwestuje się tam w centra handlowe. Perspektywy poparte realistycznymi możliwościami większe są w Rosji - powiedział Pachla.

Dodał, że spółka zamierza zamknąć w tym roku kilka tys. mkw, głównie w Bułgarii i Rumunii.

- Nie ma planów wejścia na nowe rynki, nie planujemy też akwizycji - powiedział wiceprezes.

LPP podtrzymuje plan wprowadzenia na rynek w przyszłym roku nowej marki, skierowanej do młodego klienta. Na początek otwartych ma być kilkadziesiąt sklepów pod nowym brandem.

- Wiosną przyszłego roku planujemy otworzyć kilkadziesiąt placówek nowej marki, szykujemy się do tego - powiedział Pachla.

- To będzie oferta w dobrej cenie dla młodych dziewcząt - dodał. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
odzieżreservedlpp
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)