Antyrasistowskie spoty zamiast reklam w TV Republika? Firmy szykują "zemstę"
Polsat ostrzegł reklamodawców, że za rezygnację z emisji spotów w TV Republika trzeba zapłacić karę. Jak ustaliła Wyborcza.biz w firmach trwają gorące narady z prawnikami. Na stole jest zastąpienie wykupionych reklam... spotami o treści antyrasistowskiej.
07.01.2024 | aktual.: 07.01.2024 11:21
Rozlewa się bojkot Telewizji Republika przez reklamodawców. Firmy takie jak Ikea, mBank, Tarczyński, Aflofarm, Żabka czy Wedel wycofały swoje spoty z tej stacji. Jak przekonywały, telewizja Tomasza Sakiewicza znalazła się w pakiecie kanałów tematycznych, który domom mediowym sprzedał Polsat Media.
Wyborcza.biz ustaliła, że Polsat Media przypomniał reklamodawcom, że rezygnacja z emisji reklam w TV Republika będzie wiązać się z karami, zgodnie z regulaminem. Ale firmy nie chcą płacić. W grę wchodzą kwoty rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych lub więcej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zamiast rezygnacji z reklam, spoty o walce z rasizmem?
Według "Wyborczej" w firmach trwają "gorące narady z prawnikami", co zrobić wobec groźby kar za rezygnację. W grę wchodzi inne rozwiązanie.
- Jakie? Po prostu jak twierdzą, że do końca kontraktu mają się ukazywać nasze reklamy, to przygotujemy spoty o kampanii społecznej dotyczącej zwalczanie nienawiści na tle rasowym i każemy, aby je emitowała TV Republika zamiast reklam naszych firm. Oczywiście liczymy się z tym, że TV Republika nie będzie chciała tych nowych spotów reklamować - powiedział przedstawiciel jednej z firm.
Przypomnijmy, że Bojkot TV Republika przez reklamodawców to konsekwencja wypowiedzi Jana Pietrzaka o imigrantach. Sugerował, że w ramach mechanizmu relokacji mogliby zostać przyjęci w Polsce w barakach na terenie byłych niemieckich obozów koncentracyjnych, m.in. w Auschwitz.