ATM Grupa będzie w '09 nadal konsolidować rynek, rozpocznie budowę studia w W‑wie

18.5.Warszawa (PAP) - ATM Grupa, niezależny producent telewizyjny,
zapowiada, że w 2009 roku będzie kontynuować konsolidację rynku.
Jeszcze w 2009 roku planuje rozpocząć budowę...

18.05.2009 | aktual.: 18.05.2009 15:26

18.5.Warszawa (PAP) - ATM Grupa, niezależny producent telewizyjny, zapowiada, że w 2009 roku będzie kontynuować konsolidację rynku. Jeszcze w 2009 roku planuje rozpocząć budowę studia telewizyjnego w Warszawie i rozważa budowę miasteczka filmowego w Bielanach Wrocławskich - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

"W 2009 roku producent będzie kontynuował dotychczasową strategię, przede wszystkim dalszą konsolidację rynku, a także inwestycje w infrastrukturę techniczną, nie tylko w celu zwiększenia własnych zdolności produkcyjnych, ale również świadczenia usług okołoprodukcyjnych dla innych podmiotów rynku producenckiego" - podała spółka.

"Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie budowy studia telewizyjnego w Warszawie. ATM Grupa rozważa również budowę miasteczka filmowego w Bielanach Wrocławskich i rozpoczęcie współpracy w ramach międzynarodowych koprodukcji" - czytamy w komunikacie.

W I kw. 2009 roku przychody ATM Grupy wzrosły w ujęciu rocznym o 18,5 proc. do 27,8 mln zł, zysk operacyjny spadł do 3,8 mln zł z 4,2 mln zł, a zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej spadł do 3,5 mln zł z 4,2 mln zł. EBITDA wzrosła o ponad 13 proc. do 7 mln zł.

"W analizowanym okresie, w porównaniu do I kw. 2008, wzrosły koszty pośrednioprodukcyjne, spowodowane przede wszystkim wzrostem amortyzacji. W związku z powyższym marża na sprzedaży wyniosła 25,5 proc., co w porównaniu z I kw. 2008 roku stanowi spadek o 5 proc. Sytuacja ta związana jest przede wszystkim z działaniami inwestycyjnymi prowadzonymi przez jednostkę dominującą - ATM Grupa. Rozbudowa zdolności produkcyjnych (nowe studio, zakup sprzętu telewizyjnego) spowodowała wzrost kosztów stałych, co wpłynęło na obniżenie zysków i marż na poszczególnych poziomach rachunku wyników" - podała spółka w komentarzu do raportu kwartalnego.

ATM Grupa podkreśla, że dynamiczny rozwój rynku telewizyjnego, postęp technologiczny oraz planowana cyfryzacja mediów nakłada na podmioty działające w branży obowiązek dostosowania się do panujących wymogów, dlatego ATM Grupa reagując na sygnały płynące z rynku dąży do poszerzania swojego zaplecza sprzętowego oraz produktowego.

"Mocną stroną ATM Grupy jest zróżnicowana oferta produktowa oraz bogate doświadczenie spółek należących do Grupy Kapitałowej. Dzięki temu możemy naszym kontrahentom zaproponować zarówno teleturnieje, seriale telewizyjne, filmy pełnometrażowe, a także coraz popularniejsze produkcje internetowe. Strategia firmy opiera się na dywersyfikacji kanałów dystrybucji oraz realizacji nowych produkcji. Jesteśmy przekonani, że podejmowane przedsięwzięcia, w tym inwestycje w infrastrukturę oraz zaplecze techniczne, spowodują wzrost wartości firmy, generując w efekcie pozytywne wyniki finansowe" - powiedział cytowany w komunikacie Tomasz Kurzewski, prezes ATM Grupy.

W lutym 2009 roku ATM Grupa poszerzyła swoją bazę sprzętową o nowoczesny, specjalistyczny wóz produkcyjny pozwalający na realizację programów w technologii wysokiej rozdzielczości High Definition.

ATM Grupa podkreśla też, że w obliczu recesji jest w stanie realizować programy zarówno nisko- jak i wysokobudżetowe i mimo, że branża telewizyjna jest względnie odporna na recesję, to nie oznacza to jednak, że dekoniunktura na rynku reklamowym pozostaje bez wpływu na uzyskane w minionym kwartale wyniki emitentów telewizyjnych.

"Powoduje to, że stacje zmuszone są - z jednej strony - obniżać nakłady na produkcję, ale z drugiej stale konkurować o widza, co nie pozwala na rezygnację z zamawiania nowych pozycji programowych" - podała ATM Grupa.

"Dlatego popyt na nowe produkcje wyrażany ich wolumenem nie powinien zasadniczo obniżyć się, powodując jednocześnie wzrost zainteresowania tańszymi produktami. ATM Grupa jest przygotowana do realizacji zróżnicowanych programów telewizyjnych, w tym zarówno tych nisko, jak i wysokobudżetowych" - podano.

ATM Grupa to największy - działający od 1992 roku - niezależny polski producent telewizyjny. Spółka posiada ok. 14 proc. udziału w rynku, którego wartość szacuje się na 750 mln zł.

Spółka produkuje programy telewizyjne na zlecenie Telewizji Polsat, Polskich Mediów (TV4) oraz Telewizji Polskiej.(PAP)

bas/ ana/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)