Trwa ładowanie...

Awaria w Volkswagen Banku. Problem z realizacją przelewów

Zlecane przez klientów Volkswagen Bank przelewy z przyszłą datą nie są realizowane, pojawia się nieprawdziwy komunikat o braku środków na koncie. Bank przyznaje, że doszło do awarii. Radzi, by przelewy zlecać w godzinach pracy banku.

Awaria w Volkswagen Banku. Problem z realizacją przelewówŹródło: vwbank.pl
d97xw1x
d97xw1x

Informację o awarii w Volkswagen Banku otrzymaliśmy od czytelnika Wirtualnej Polski przez formularz dziejesie.wp.pl.

"Nie poszedł dziś mój przelew z data przyszłą, który zleciłem wczoraj. Po zalogowaniu do banku mam info, że środki są były za małe na wykonanie przelewu" - pisze pan Jacek. "Jest to nieprawdą, bo środki były wystarczające" - zaznacza.

Także miałeś problemy z przelewami w VW Banku? Napisz nam o tym na dziejesie.wp.pl.

Nasz czytelnik zadzwonił na infolinię i uzyskał informację, że jest awaria i we wtorek nie poszły przelewy, które firmy ustawiły wcześniej z realizacją z datą późniejsza. Dowiedział się, że przelewy te trzeba ponownie zlecić.

zdjęcie Użytkownika dziejesie.wp.pl
Źródło: zdjęcie Użytkownika dziejesie.wp.pl

"Infolinia sugeruje dodatkowo, by nie zlecać ich z datą przyszłą, a wykonać w konkretnym dniu w godzinach pracy banku" - informuje nas pan Jacek. Jak pisze, poinformowano go, że "nie wiadomo, kiedy informatycy uporają się z problemem" - .

d97xw1x

Opisany problem dotyczy tylko przedsiębiorców, ponieważ Volkswagen Bank w 2017 roku wycofał się z obsługi klientów indywidualnych, skupiając się na obsłudze firm. Wyjątek zrobiono dla pracowników Volkswagena.

Aktualizacja: w środę otrzymaliśmy wyjaśnienia Volkswagen Banku dotyczące awarii:

17 grudnia br. w systemie transakcyjnym Volkswagen Bank miała miejsce niewielka awaria techniczna, która polegała na tym, że system transakcyjny nie zdejmował automatycznie blokad środków założonych na przelewy z przyszłą datą. To spowodowało, że w nielicznych przypadkach system mógł komunikować brak środków na rachunku i odrzucać realizację przelewów. Problem został usunięty 18 grudnia do godziny 10.00 rano i od tej pory system działa poprawnie.

Jak zaznaczono, awaria dotyczyła wyłącznie przelewów z datą przyszłą i tylko w podanych dniach i godzinach. "Przelewy zlecane w zwykłym trybie były realizowane prawidłowo.

Od momentu uzyskania pierwszej informacji o nieprawidłowościach, Klienci zostali niezwłocznie powiadomieni o braku realizacji zleceń, a pracownicy Banku pomagali Klientom zdjąć blokady i następnie ponownie wykonać przelewy.

Awaria nie miała wpływu na bezpieczeństwo transakcji i środków naszych Klientów oraz systemu transakcyjnego Volkswagen Bank.

Za utrudnienia bardzo przepraszamy.

d97xw1x
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d97xw1x

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj