Awaria w Volkswagen Banku. Problem z realizacją przelewów
Zlecane przez klientów Volkswagen Bank przelewy z przyszłą datą nie są realizowane, pojawia się nieprawdziwy komunikat o braku środków na koncie. Bank przyznaje, że doszło do awarii. Radzi, by przelewy zlecać w godzinach pracy banku.
Informację o awarii w Volkswagen Banku otrzymaliśmy od czytelnika Wirtualnej Polski przez formularz dziejesie.wp.pl.
"Nie poszedł dziś mój przelew z data przyszłą, który zleciłem wczoraj. Po zalogowaniu do banku mam info, że środki są były za małe na wykonanie przelewu" - pisze pan Jacek. "Jest to nieprawdą, bo środki były wystarczające" - zaznacza.
Także miałeś problemy z przelewami w VW Banku? Napisz nam o tym na dziejesie.wp.pl.
Nasz czytelnik zadzwonił na infolinię i uzyskał informację, że jest awaria i we wtorek nie poszły przelewy, które firmy ustawiły wcześniej z realizacją z datą późniejsza. Dowiedział się, że przelewy te trzeba ponownie zlecić.
"Infolinia sugeruje dodatkowo, by nie zlecać ich z datą przyszłą, a wykonać w konkretnym dniu w godzinach pracy banku" - informuje nas pan Jacek. Jak pisze, poinformowano go, że "nie wiadomo, kiedy informatycy uporają się z problemem" - .
Opisany problem dotyczy tylko przedsiębiorców, ponieważ Volkswagen Bank w 2017 roku wycofał się z obsługi klientów indywidualnych, skupiając się na obsłudze firm. Wyjątek zrobiono dla pracowników Volkswagena.
Aktualizacja: w środę otrzymaliśmy wyjaśnienia Volkswagen Banku dotyczące awarii:
17 grudnia br. w systemie transakcyjnym Volkswagen Bank miała miejsce niewielka awaria techniczna, która polegała na tym, że system transakcyjny nie zdejmował automatycznie blokad środków założonych na przelewy z przyszłą datą. To spowodowało, że w nielicznych przypadkach system mógł komunikować brak środków na rachunku i odrzucać realizację przelewów. Problem został usunięty 18 grudnia do godziny 10.00 rano i od tej pory system działa poprawnie.
Jak zaznaczono, awaria dotyczyła wyłącznie przelewów z datą przyszłą i tylko w podanych dniach i godzinach. "Przelewy zlecane w zwykłym trybie były realizowane prawidłowo.
Od momentu uzyskania pierwszej informacji o nieprawidłowościach, Klienci zostali niezwłocznie powiadomieni o braku realizacji zleceń, a pracownicy Banku pomagali Klientom zdjąć blokady i następnie ponownie wykonać przelewy.
Awaria nie miała wpływu na bezpieczeństwo transakcji i środków naszych Klientów oraz systemu transakcyjnego Volkswagen Bank.
Za utrudnienia bardzo przepraszamy.