Bank Pocztowy planuje kontynuację strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską
15.11. Warszawa (PAP) - Bank Pocztowy w strategii na lata 2012-2015 założył kontynuację strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską. Podstawowym źródłem wzmocnienia kapitałowego w...
15.11.2012 | aktual.: 15.11.2012 09:53
15.11. Warszawa (PAP) - Bank Pocztowy w strategii na lata 2012-2015 założył kontynuację strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską. Podstawowym źródłem wzmocnienia kapitałowego w latach 2012-2015 będzie akumulacja wypracowanego zysku netto - poinformował bank w komunikacie.
"Dalszy rozwój banku będzie wymagał podwyższenia kapitałów własnych. W związku z brakiem dokapitalizowania w roku bieżącym, podstawowym źródłem wzmocnienia kapitałowego w latach 2012-2015 będzie akumulacja wypracowanego zysku netto" - napisano w raporcie
"Strategia zakłada, że bank nadal będzie dążył do podniesienia kapitałów własnych w drodze dokapitalizowania (np. w formie IPO lub dokapitalizowania przez akcjonariuszy). Sposób oraz termin ewentualnego dokapitalizowania będą uzależnione od sprzyjającej sytuacji rynkowej i decyzji akcjonariuszy" - dodano.
Bank Pocztowy podał, że istotnym elementem strategii jest kontynuacja strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską.
"Jest ono realizowane m.in. poprzez synergie w zarządzaniu sprzedażą i wydzielenie pionu usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej oraz rozwój systemu IT i nowych technologii" - napisano w komunikacie.
Bank podał, że powodem aktualizacji strategii jest brak planowanego dokapitalizowania banku.
"Z tego m.in. powodu bank będzie koncentrował się na sprzedaży najbardziej rentownych produktów z punktu widzenia obciążenia kapitału" - napisano w komunikacie.
W obszarze kredytów detalicznych celem banku jest zwiększenie sprzedaży kredytów gotówkowych i ograniczenie poziomu sprzedaży kredytów hipotecznych. W obszarze bankowości instytucjonalnej bank planuje koncentrację na rozwoju oferty dla mikro- i małych przedsiębiorstw.
"Dokonana zostanie zmiana w strukturze portfela kredytów korporacyjnych, gdzie nastąpi zwiększenie poziomu finansowania dla mikroprzedsiębiorstw, kosztem niższego kredytowania jednostek samorządu terytorialnego. Bank zamierza również utrzymywać atrakcyjną ofertę i tempo rozwoju w grupie klientów segmentu mieszkalnictwa" - napisano w komunikacie.
W strategii bank planuje na koniec 2015 roku obsługiwać 3 mln klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw. Na koniec września 2012 r bank obsługiwał 1,24 mln klientów.
Bank planuje wzrost liczy klientów m.in. poprzez dalszą szybką rozbudowę sieci sprzedaży, czy aktywizację sieci sprzedaży Poczty Polskiej.
Bank do kluczowych celów strategicznych na lata 2012-2015 wymienił osiągnięcie skonsolidowanego wskaźnika ROE netto na poziomie 14 proc. w 2015 r. i zwiększenie poziomu kapitałów własnych banku.
W planach na 2013 rok bank planuje pozyskanie ok. pół miliona nowych klientów i otwarcie ok. 400 tysięcy rachunków osobistych. (PAP)
seb/ ana/