Big Mac gigant i fura frytek. Nowe oferty McDonald's

Dzieci, które schudły w wyniku szkolnej diety zarządzonej przez panią premier Kopacz będą mogły odreagować.

Big Mac gigant i fura frytek. Nowe oferty McDonald's
Źródło zdjęć: © WP.PL | pointnshoot/flickr/cc2.0
Jacek Frączyk

09.10.2015 | aktual.: 09.10.2015 18:01

W tym tygodniu w menu polskiego Mac Donalda pojawił się Grand Big Mac, czyli hamburger Big Mac w powiększonej odsłonie oraz Chicken Big Mac, klasyczna kanapka w wersji z kurczakiem. Dzieci, które schudły w wyniku szkolnej diety zarządzonej przez panią premier Kopacz będą mogły teraz odreagować.

Wszyscy miłośnicy burgera Big Mac będą zachwyceni. Od teraz będą musieli jeszcze szerzej otwierać buzie, jeśli zdecydują się spożycie Grand Big Maca. To jeszcze większa wersja i tak już dużego hamburgera Big Mac, zawierająca 100 proc. więcej wołowiny, umieszczonej w jeszcze większej bułce i z jeszcze większą ilością sosu.

Jakby bigmacowym smakoszom było mało szczęścia, do menu dołączono jeszcze Big Maca w wersji z kurczakiem. Kanapka zawierać będzie dwie porcje kurczaka w panierce, w trójwarstwowej bułce z sezamem, sosem Big Mac, warzywami i serem cheddar.

Skoro większy będzie Big Mac, to i większe frytki. Dzieci, które schudły w wyniku diety zarządzonej przez panią premier Kopacz i nie jedzą już niezdrowej żywności ze szkolnych sklepików, będą mogły odreagować wrzucając w siebie Grand Big Maca z podwójnymi dużymi frytkami, które wracają do oferty. Do powiększonych frytek dodawane są sosy: czerwony orientalny oraz pikantny - zielone jalapeno.

W promocyjnej ofercie znalazły się też chrupserki z sosem żurawinowym, a także podwójne duże frytki z dwoma sosami do wyboru. Dodatkową zachętą do skorzystania z nowych ofert jest puszka Coca-Coli dołączana gratis do każdego promocyjnego McZestawu. Do menu wracają też chrupserki z sosem żurawinowym.

Plama na wizerunku

McDonald's walczy ze spadkiem sprzedaży, który jest widoczny na dwóch najważniejszych rynkach, czyli w USA i Chinach. Przychody w Chinach spadają od kilku kwartałów po tym jak media doniosły w ubiegłym roku, że dostawca żywności do sieci McDonald's Corp i Yum Brands Inc's KFC używał przeterminowanej żywności. To spowodowało na początku roku wymianę prezesa całej spółki. Wraz z nastaniem nowej władzy - Stefana Easterbrooka - firma podjęła wiele działań, żeby potwierdzić jakość swoich produktów oraz uatrakcyjnić ofertę.

We wrześniu zadeklarowała, że w USA jajka używane w menu śniadaniowym, które od niedawna jest dostępne przez cały dzień, będą pochodzić z chowu bez-klatkowego. W tym samym miesiącu w Niemczech wprowadzono do sprzedaży tzw. organiczne burgery McB. Produkowane są one na bazie wołowiny ze specjalnie wyselekcjonowanych farm w Niemczech i Austrii

Ostatnio McDonald's ogłosił również dwuletni plan wycofania ze swoich restauracji *mięsa z kurcząt, w których diecie stosuje się hormony i antybiotyki. *Jest to odpowiedź na konkurencję na rynku USA sieci, m.in. Chipotle Mexican Grill Inc, które oferują już z sukcesem potrawy z takiego mięsa od kilku lat.

Planuje również wprowadzić w USA kioski burgerowe, czyli samoobsługowe automaty z ofertą McDonald's, które sprawdziły się we Francji.

Wysoka dbałość o nadwyrężony wizerunek sprawiła, że *spółka zażądała, wraz z innymi sponsorami, odejścia ze stanowiska prezydenta Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej FIFA Seppa Blattera, *który mimo afer nie śpieszy się z odejściem ze stanowiska.

- Wydarzenia z ostatnich tygodni niszczą reputację FIFA i zmniejszają zaufanie społeczne do jej kierownictwa - poinformowali przedstawiciele McDonald's, cytowani przez Reutersa.

Po interwencji sponsorów Blatter zadeklarował, że dymisję złoży w lutym przyszłego roku. Fast-foodowy gigant jest jednym z najważniejszych sponsorów piłkarskiej federacji.

Zobacz również: McDonald's pod lupą służb. Gdzie jest miliard dolarów?

big macrestauracjemcdonald's
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)