Black Friday - nie daj się oszukać. UOKiK przypomina, jakie prawa przysługują klientom na wyprzedaży

24 listopada większość z nas planuje przynajmniej rozejrzeć się po sklepach. To w końcu Czarny Piątek, czyli czas, kiedy promocje sięgają nawet 70 procent. Szukając okazji, pamiętajmy jednak o tym, by nie dać się zwariować. Na wyprzedażach mamy takie same prawa jak zwykle. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna wada i zostaliśmy o niej poinformowani.

Black Friday - nie daj się oszukać. UOKiK przypomina, jakie prawa przysługują klientom na wyprzedaży
Źródło zdjęć: © East News | AFP/EAST NEWS

23.11.2017 15:46

"Black Friday, czyli Czarny Piątek, to dzień wielkich wyprzedaży, które rozpoczynają sezon świąteczny. W USA to już tradycja, ale od kilku lat także w Polsce sklepy przygotowują na ten dzień specjalne oferty, a klienci szturmują sklepy – również internetowe. Warto do zakupów podejść z rozsądkiem" - czytamy w komunikacie UOKiK-u.

Reklamacja towaru przecenionego

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach, które przysługują kupującym. Po pierwsze jest to prawo do reklamacji. - Kupujący ma prawo złożyć reklamację w ciągu dwóch lat od daty zakupu. Jeśli towar jest wadliwy. Sprzedawca musi go naprawić, wymienić, obniżyć cenę albo zwrócić pieniądze – przypomina Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK podkreśla także, że w przypadku zakupów przez internet mamy 14 dni na odesłanie zakupu. Nie musimy podawać powodu, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić pieniądze.

Dobra wola sprzedawcy

"Trudniej może być z oddaniem nietrafionych zakupów w zwykłych sklepach. Tu wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Najlepiej zapytaj o taką możliwość przy zakupie. Musisz się dostosować do warunków sprzedającego, może np. zażądać oryginalnego opakowania, a pieniądze zwracać wyłącznie na kartę podarunkową" - informuje UOKiK.

Urząd przypomina także, że powyższe zasady obowiązują również w przypadku sklepów zagranicznych.

Podwyżka przy kasie

"Bądź czujny. Czasami kasjer żąda wyższej ceny, niż widnieje na metce czy półce. W takiej sytuacji masz prawo kupić rzecz po niższej cenie!" - przypomina UOKiK.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, możemy zadzwonić na infolinię konsumencką 801 440 220.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)