Trwa ładowanie...

Browary zalewają rynek nowymi piwami

Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska, dwie największe firmy, które najbardziej odczuły skutki spadku sprzedaży piwa, wprowadzają nowości. Na rynku pojawiły się nowe odmiany Tatry, Leżajskiego, Królewskiego i piwa Specjal.

Browary zalewają rynek nowymi piwamiŹródło: AFP
d2rytgs
d2rytgs

- Wprowadzamy na rynek swoją kolejną nowość po sezonie, kiedy zwyczajowo następuje spadek zainteresowania Polaków orzeźwiającym piwem na rzecz mocniejszych alkoholi - powiedział dla "Rzeczpospolitej" Tomasz Hada z zespołu marki Tatra w Grupie Żywiec.

Nowy produkt nosi nazwę Tatra Grzaniec. Jak informuje dziennik produkt będzie dostępny w sklepach od listopada tego roku do marca 2012 r. Tatra Grzaniec to nowe piwo jasne z dodatkiem korzenno-owocowych aromatów. Najlepiej spożywać go po podgrzaniu do 60-70 stopni C.

To nie jedyna nowość w ofercie Żywca. Niedawno na rynek wprowadzono pszeniczną wersję Leżajska. Kilka miesięcy temu na sklepowe półki trafiły niepasteryzowane piwa - Królewskie, Leżajsk i Specjal.

Nie próżnuje również główny konkurent żywieckiej spółki - Kompania Piwowarska. Właśnie wprowadzono do sprzedaży sezonowe piwo Żubr. W sklepach znajdziemy go do wiosny 2012 roku. Kompania Piwowarska wprowadziła na rynek także pszeniczne piwo Książce.

Z danych sprzedażowych wynika, że od kwietnia do września tego roku Kompania Piwowarska sprzedała niemal 8 mln hl piwa. To o 2 proc. mniej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Jeśli chodzi o Grupę Żywiec, to ta nie ujawnia podobnych danych. Przychody spółki sięgnęły 2747,6 mln zł. To o 1,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

d2rytgs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2rytgs