Brytyjski Lidl promuje warzywa wśród najmłodszych. Brokuły w kształcie drzew, a ziemniaki?
Polski Lidl rozdaje figurki warzyw, a brytyjski sprzedaje paczki warzywami przeznaczone specjalnie dla najmłodszych. W ten sposób niemiecka sieć marketów próbuje promować zdrową żywność wśród dzieci.
02.03.2017 | aktual.: 03.03.2017 11:49
Brytyjski Lidl, na razie w ramach testów,sprzedaje pomysłowo zapakowane i nazwane warzywa o zabawnych kształtach. Na przykład brokuły to "brokułowe drzewa", słodkie ziemniaki to "świnki", a kalafior - "kalafiorowe chmury". Wszystko po to, żeby dzieci chętniej jadły zdrowe, naturalne produkty (nie bez znaczenia jest też bez wątpienia efekt marketingowy).
W polskich Lidlach, przynajmniej na razie, królują Stikeez - czyli niewielkie figurki w kształcie popularnych warzyw. Dostaje się je po zrobieniu zakupów za odpowiednią kwotę. To odpowiedź Lidla na popularność Świeżaków z Biedronki. Portugalska sieć marketów stawiała jednak w swojej akcji na pluszowe zabawki.
Warto przypomnieć, że zanim w Biedronkach pojawiły się Świeżaki, łudząco podobne pluszaki rok wcześniej rozdawał Lidl w... Portugalii. Jak pisaliśmy, Biedronka tłumaczyła, że od nikogo pomysłu nie ściągnęła, a jedynie kupiła ten sam koncept marketingowy co konkurent.