Co szefowie oceniają, przeglądając twój profil na Facebooku?
Media społecznościowe są często źródłem wiedzy o kandydacie
22.03.2012 | aktual.: 22.03.2012 15:33
Kashmir Hill, dziennikarka Forbes'a podała na swoim blogu, co prawdopodobnie oceniają pracodawcy, przeglądając profile kandydatów w mediach społecznościowych. I już nie chodzi tylko o sprawdzenie, czy nie ma tam wulgarnych słów czy pijackich zdjęć.
"Profile na Facebooku, Google+, Twitter, itd. odzwierciedlają nasze upodobania i osobowość, a najlepsze ujęcia na zdjęciach są bardziej przydatne pracodawcom do oceny tego, jacy będziemy w pracy niż krótka rozmowa kwalifikacyjna" - pisze Kashmir. Oczywiście poleca, żeby zmienić ustawienia prywatności na bardziej restrykcyjne, jeżeli nie życzymy sobie inwigilacji.
Pracodawcy szukają odpowiedzi na pytanie, jaki jest nasz charakter, czy będziemy pasować do zespołu, czy nie wpadamy łatwo w panikę, czy jesteśmy kreatywni itp. Oto przykładowa skala:
Proces rekrutacyjny i wyszkolenie pracownika są kosztowne, więc niektórzy pracodawcy korzystają z tej możliwości, żeby lepiej poznać kandydatów, nie zważając na aspekty etyczne.
Autor: Red.
Kariera.com.pl