Coca-Cola i Pepsi walczą na butelki

Wojna Coca-Coli i Pepsi trwa od lat. Niedawno weszła w kolejną fazę. Giganci rynku napojów bezalkoholowych tym razem stają w szranki na polu butelek... ekologicznych - czytamy na portalu GreenBiz.com.

Coca-Cola i Pepsi walczą na butelki
Źródło zdjęć: © The Coca-Cola Company

19.12.2011 | aktual.: 19.12.2011 15:35

Kiedy dwa lata temu Coca-Cola ogłosiła wprowadzenie swojej ekologicznej butelki PlantBottle, składającej się w 30 proc. z plastiku powstałego na bazie cukru, na rynku zawrzało. Nowe opakowanie miało być bardziej ekologiczne, ułatwiające recycling. Na odpowiedź konkurenta nie trzeba było długo czekać.

Obraz
© (fot. mat. producenta)

Na początku tego roku Pepsi ogłosiło plany wprowadzenia na rynek nowego opakowania - butelki w 100 proc. powstałej z materiału pochodzącego z roślin. Mają one trafić na rynek już w 2013 roku.

Nie trzeba być geniuszem, aby domyślić się, że Coca-Cola nie pozostawi takiego ruchu swojego rywala bez odpowiedzi. Po tym jak sprzedała ponad 10 mld napojów w butelkach PlantBottle, 15 grudnia ogłosiła partnerstwo strategiczne, dzięki któremu ich ekologiczne butelki staną się jeszcze bardziej zielone.

Coca-Cola łączy siły z Virent, Gevo oraz Avantium. Każda z tych firm znana jest z tworzenia alternatywnych dla zwykłego plastiku rozwiązań ekologicznych. Pierwsza fabryka paraksylenu pochodzenia organicznego ma zostać otwarta w 2015 roku. Do 2020 roku spółka ma zastąpić wszystkie butelki produkowane obecnie w oparciu o ropę naftową na te produkowane w oparciu o produkty pochodzenia roślinnego.

Największa na świecie firma produkująca napoje bezalkoholowe stworzyła już dla swojej marki Odwalla butelki w 100 proc. wykonane z bioelementów, jednak okazało się, że materiał nie wytrzymuje kontaktu z napojami gazowanymi bądź w temperaturze pokojowej.

- Zdecydowanie popieramy podobne działania. Już stworzenie butelki, która jest wyprodukowana w procesie recyklingu jest świetnym rozwiązaniem, więc stworzenie w 100 proc. ekologicznego, pozbawionego plastiku, opakowania to naprawdę świetny pomysł. Wszystkie działania, które dążą do stworzenia sposobu na szybszą degradację opakowań, są słuszne. Jesteśmy jak najbardziej za i trzymamy kciuki za producentów - komentuje Małgorzata Kosowska z organizacji ekologicznej WWF. - Także w Polsce jest coraz więcej firm, które chcąc zainteresować klienta swoim produktem, zwracają uwagę, by ich opakowania pochodziły z ekologicznych źródeł i posiadały niezbędne certyfikaty. To jest również zachęta dla konsumentów, by segregować śmieci, które później przejdą proces recyklingu - dodaje.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)