Coca-cola mniej sprzedaje, ale więcej zarabia
Podczas gdy ilość spożywanej przez amerykańskich konsumentów coca-coli spada, to jednocześnie rośnie liczba sprzedawanych butelek i puszek z tym napojem.
Coca-Cola mniej sprzedaje i więcej zarabia. Amerykanie piją teraz najmniej coca-coli w historii, co powinno niepokoić producenta tego napoju. Tymczasem prezes Coca-Cola North America Sandy Douglas mówi, że jest to dobra rzecz dla firmy.
Podczas gdy ilość spożywanej przez amerykańskich konsumentów coca-coli spada, to jednocześnie rośnie liczba sprzedawanych butelek i puszek z tym napojem.
W tym roku sprzedaż Coca-Coli w galonach (opakowanie 3,78 l) i dużych puszkach - o pojemności 12 uncji, spadła o 2 procent. W tym samym czasie wartość transakcji sprzedaży coli w małych puszkach i butelkach wzrosła o 15 proc.
- Konsumenci "przerzucili się" na mniejsze opakowania Coca-Coli - mówi Douglas. - Dużą puszkę coli, o pojemności 12 uncji, zastępuje mniejsza - 7 uncji. Mamy redukcję wielkości sprzedaży o 30 procent, ale rosną przychody - dodaje.
Przykład? Na każdej puszce o pojemności 8,5 uncji Coca-Cola zarabia 1,60 dolara. Galon daje firmie tylko 18 centów.