Trwa ładowanie...

Coraz mniej piwa

Pierwsza połowa roku przyniosła branży piwowarskiej najgorsze od 1989 r. wyniki sprzedaży piwa w Polsce.

Coraz mniej piwaŹródło: Jupiterimages
d1g8vmk
d1g8vmk

Spadek sprzedaży na rynku krajowym wyniósł w pierwszym półroczu 12,5 proc. Przewidywany spadek sprzedaży w całym roku 2009 to około 8-9 proc., co oznacza spadek spożycia o 7-8 litrów rocznie na głowę statystycznego mieszkańca.

Główny powód spadków to podwyżka akcyzy o 13,6 proc. Ale spowolnienie gospodarcze i kiepska pogoda w czerwcu i lipcu też zrobiły swoje. - Ten rok jest trudny dla wszystkich uczestników rynku piwa w Polsce - mówi Christopher Barrow, prezes ZPPP Browary Polskie. - Dla klientów - ponieważ ceny piwa w wzrosły. Dla rządu - z powodu mniejszych niż szacowano wpływów do budżetu państwa z tytułu podatku akcyzowego. Dla producentów piwa - bo pierwszy spadek na rynku od 1989 r. zmusza nas do redukcji mocy produkcyjnych i zatrudnienia - dodaje Christopher Barrow.

Czas na lżejsze piwo

W krajach zachodnich z roku na rok spada sprzedaż tradycyjnego piwa. Ale browary znalazły na to sposób. Hitem ostatnich lat są piwa typu light - są mniej kaloryczne i mają nieco mniej zawartości alkoholu. Nie mają jednak wiele wspólnego z naszym piwem bezalkoholowym. Głównym powodem ich wprowadzenia była rosnąca moda na zdrowy tryb życia. Piwo się z nim nie kojarzyło, więc wprowadzenie nowych, lżejszych odmian tego trunku było niezbędne. Wydaje się zatem, że aby wyhamować spadki, nasze browary powinny inwestować właśnie w lekkie odmiany piwa.

Handel-Net.pl

d1g8vmk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1g8vmk

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj