Czy to koniec darmowych filmów w internecie?
Coraz więcej użytkowników chce zapłacić za treść w sieci, np. za obejrzenie filmu czy serialu. To już 37 proc. - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
05.05.2011 | aktual.: 05.05.2011 10:08
W legalnych serwisach internetowych filmy i seriale ogląda blisko 3 mln Polaków. Do tej pory większość z materiałów udostępniana jest za darmo, pod warunkiem że widz obejrzy wcześniej reklamę. Jednak coraz więcej serwisów przechodzi na wersje płatne. Częstym powodem jest chęć zaoferowania dobrej jakości obrazu.
W 2009 roku tylko około 10 proc. użytkowników było gotowych płacić za wideo wolne od reklam. Rok później już 17 proc. - wynika z badań Gemiusa. W przypadku użytkowników e-wypożyczalni było to - odpowiednio w 2010 i 2011 - 34 i 37 proc.
Sytuacja jest podobna na całym świecie. Według firmy badawczej Strategy Analytics globalny rynek wpływów z opłat za oglądanie wideo wzrasta o 40 proc. rocznie.