DI Investors wycenia Comperię po ofercie publicznej na 79,3 mln zł

03.02. Warszawa (PAP) - DI Investors, oferujący akcje Comperii w ofercie publicznej, ocenia jej wartość po planowanej emisji na kwotę 79,3 mln zł - wynika z datowanego na 22...

03.02.2014 | aktual.: 03.02.2014 14:08

03.02. Warszawa (PAP) - DI Investors, oferujący akcje Comperii w ofercie publicznej, ocenia jej wartość po planowanej emisji na kwotę 79,3 mln zł - wynika z datowanego na 22 stycznia raportu DI Investors.

Wycena metodą DCF daje wartość Comperii na 88,9 mln zł, zaś wycena oparta o metodę porównawczą to 69,8 mln zł.

"Nasza wycena spółki Comperia na poziomie 79,3 mln zł stanowi średnią arytmetyczną dwóch metod wyceny. Nasze prognozy implikują skorygowane P/E 14.1x i 8.7x oraz EV/EBITDA 4.3x i 2.9x w latach 2014 i 2015" - napisano w raporcie.

Analitycy DI Investors szacują, że w 2014 roku Comperia wypracuje 19,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 8,5 mln zł zysku EBITDA oraz 3,7 mln zł zysku netto. W roku 2015 ma to być odpowiednio: 27,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, 11,9 mln zł zysku EBITDA oraz 5,4 mln zł zysku netto.

"W latach 2011 i 2012 przychody spółki rosły o ponad 100 proc. średniorocznie pomimo, że rynek produktów consumer finance kurczył się. Od połowy ubiegłego roku negatywne trendy uległy odwróceniu lub osłabieniu" - napisano w raporcie.

"W 2014 roku oczekujemy dalszej poprawy sytuacji na rynku consumer finance, co w połączeniu z dalszym wzrostem udziału rynkowego Comperii powinno przełożyć się na dalszy dynamiczny rozwój spółki" - dodano.

W prospekcie emisyjnym Comperia podała, że wg wstępnych szacunków, w 2013 roku wypracowała jednostkowo 12,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 6,1 mln zł zysku EBITDA, 3,5 mln zł zysku EBIT oraz 3,1 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej.

W opinii analityków DI Investors obecna pozycja rynkowa spółki, przeprowadzone oraz zaplanowane inwestycje rozwojowe oznaczają, że Comperia ma co najmniej rok przewagi technologicznej nad potencjalnymi konkurentami.

"Według nas rozwój segmentu ubezpieczeń online, aplikacji mobilnej dla agentów, plan rozbudowy multiagencji ubezpieczeniowej oraz reklama telewizyjna pozwolą spółce na zbudowanie trwałej przewagi konkurencyjnej wśród porównywarek" - uważają.

W najbliższych dwóch latach Comperia planuje poniesienie nakładów inwestycyjnych wysokości prawie 16 mln zł, z czego 10 mln zł to inwestycje rozwojowe m.in. stworzenie multiagencji ubezpieczeniowej oraz rozwój programu partnerskiego ComperiaLead.

Comperia jest porównywarką produktów finansowych. Głównym przedmiotem działalności spółki jest pozyskiwanie i odsprzedaż instytucjom finansowym danych kontaktowych osób zainteresowanych zakupem usług finansowych (tzw. leadów).

Według szacunków DI Investors, w 2013 roku spółka przekazała instytucjom finansowym ok. 193 tys. leadów w segmentach: kredytowym, lokacyjnym oraz ubezpieczeniowym. Ich zdaniem w latach 2014-2016 wolumen sprzedaży leadów brutto przez spółkę wzrośnie średniorocznie o 36 proc.

Comperia chce pozyskać z oferty publicznej do 1 mln akcji serii F ok. 10-12 mln zł netto. Oferta spółki związana jest z przeniesieniem notowań jej akcji z rynku NewConnect na główny parkiet warszawskiej GPW.

Na rynku NewConnect Comperia zadebiutowała w grudniu 2011 roku. (PAP)

kam/ ana/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)