DM IDM wycenia akcje BSC na 19,7-21,1 zł, według spółki to wycena konserwatywna (opis)
22.11. Warszawa (PAP) - DM IDM SA, oferujący akcje spółki BSC Drukarnia Opakowań w ofercie publicznej, wycenił akcje firmy na 19,7-21,1 zł za sztukę - poinformowała spółka w...
22.11.2010 | aktual.: 22.11.2010 15:08
22.11. Warszawa (PAP) - DM IDM SA, oferujący akcje spółki BSC Drukarnia Opakowań w ofercie publicznej, wycenił akcje firmy na 19,7-21,1 zł za sztukę - poinformowała spółka w komunikacie. Według przedstawicieli BSC, jest to konserwatywna wycena.
"Analitycy brokera wycenili walory BSC w przedziale od 19,7 zł na akcję w wycenie metodą porównawczą do 21,1 zł na akcję w wycenie metodą DCF. Wycena nie uwzględnia planowanej akwizycji podmiotu z branży opakowań" - napisano w raporcie.
Cena emisyjna ustalona została w przedziale 17 do 23 zł za akcję. Zdaniem przedstawicieli BSC, analitycy wyceniają papiery spółki konserwatywnie.
"Jest to konserwatywna wycena, która bierze się między innymi stąd, że brakuje na giełdzie spółek, do których można by porównać BSC" - powiedział dziennikarzom po konferencji prezes spółki Janusz Schwark.
W najbliższych dniach BSC Drukarnia opakowań przeprowadzi pierwszą publiczną ofertę akcji, z której chce pozyskać 69 mln zł brutto (64,7 mln zł netto).
Za kwotę 36,7 mln zł BSC zamierza zakupić i dokapitalizować drukarnię fleksograficzną o profilu etykiet samoprzylepnych. Spółka ocenia, że akwizycja firmy dysponującej tą technologią umożliwi jej rozszerzenie zakresu obsługi klientów oraz zwiększenie sprzedaży.
Prezes poinformował, że spółka rozmawia w sprawie akwizycji z kilkoma firmami.
"Wybraliśmy najbardziej obiecujące firmy z branży fleksograficznej i prowadzimy z nimi rozmowy" - powiedział Schwark.
"Nie wykluczamy, że sfinalizujemy rozmowy wcześniej, niż obiecywaliśmy" - dodał.
Spółka założyła w prospekcie emisyjnym, że dokona akwizycji do połowy 2011 roku.
Prezes poinformował, że wyniki przejętej spółki będą konsolidowane wkrótce po sfinalizowaniu akwizycji, co będzie miało wpływ na wyniki 2011 roku.
Spółka prognozuje, że w 2011 roku osiągnie niemal 110 mln zł przychodów, 25,3 mln zł EBITDA oraz 15 mln zł zysku netto. Prognozy na 2011 rok nie uwzględniają planowanej akwizycji.
Prognoza zakłada również, że w 2010 roku przychody mają wynieść 101,1 mln zł, EBITDA 23,8 mln zł, a zysk netto 14,1 mln zł.
Jednym z celów emisji BSC Drukarni Opakowań jest także przekształcenie firmy zależnej BSC Etykiety w wyspecjalizowany zakład produkujący opakowania i ulotki farmaceutyczne. Na ten cel spółka wyda ok. 19,8 mln zł.
"Obecnie produkujemy ulotki farmaceutyczne, a chcemy oferować także opakowania z tektury. Chcemy być w Polsce trzecim dostawcą na tym rynku, z perspektywą na zajęcie pozycji lidera" - powiedział Schwark.
"Zakładamy, że w tym segmencie będziemy uzyskiwać bardzo ciekawe marże" - dodał.
Ponadto, spółka chce także rozwijać się w segmencie opakowań premium.
Obecnie większość, około 50 proc. przychodów, BSC Drukaria Opakowań osiąga na sprzedaży opakowań klasycznych. Opakowania premium stanowią około 15 proc. sprzedaży spółki.
Prezes poinformował, że od początku 2011 roku spółka będzie kupować po wyższej cenie surowiec do produkcji opakowań kartonowych.
"Nasi dostawcy podnoszą ceny o około 10 proc., ale nas jeszcze ta podwyżka nie dotknęła. Spodziewamy się, że odczujemy ją od początku przyszłego roku, ale zakładamy, że będzie to dla nas mniej niż 10 proc." - powiedział Szwark.
Dodał, że w rozmowach z dostawcami spółka ma dużą siłę negocjacyjną dzięki temu, że zaopatruje się w surowiec w ramach międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group, do której należy.
Obecnie 50 proc. akcji BSC Drukarnia Opakowań należy do spółki Colorpack GmbH, która z kolei jest własnością rlc GmbH. Niemal 28 proc. akcji spółki jest w posiadaniu BSC Invest V.Schwark, J.Schwark, A.Czysz Sp.j. Po 7,34 proc. akcji BSC Drukaria opakowań posiadają osoby fizyczne: Arkadiusz Czysz, Janusz Schwark i Violetta Schwark łącznie z Anną Schwark.
Po zakończeniu oferty nowe akcje będą stanowić 30,6 proc. kapitału zakładowego spółki, a udział największego akcjonariusza spadnie do 34,7 proc.
BSC Drukarnia opakowań zaoferuje 3.000.000 akcji nowej emisji serii H, reprezentujących 30,59 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym. 2.250.000 akcji zostanie zaoferowanych w transzy inwestorów instytucjonalnych, a 750.000 walorów w transzy otwartej.
Book-building odbędzie się od 29 listopada do 1 grudnia, natomiast zapisy na akcje spółki będzie można składać od 6 do 9 grudnia.
Po sześciu miesiącach 2010 roku przychody grupy kapitałowej sięgnęły blisko 46,2 mln zł, a zysk netto przekroczył 7 mln zł.
BSC Drukarnia Opakowań specjalizuje się w dostarczaniu opakowań z tektury i papieru dla dużych, międzynarodowych koncernów, takich jak Danone, Kraft Foods, Procter&Gamble, Beiersdorf, McDonald's, KFC czy Diageo. Ponad 80 proc. produkcji spółki trafia do dużych, międzynarodowych koncernów.
BSC jest jedynym dostawcą opakowań kartonowych dla firmy McDonald's w Polsce oraz w kilku sąsiednich krajach za wschodnią granicą. (PAP)
pam/ gor/