Do kiosku raczej nie po gazetę. Największe tytuły tracą czytelników

Do kiosku raczej nie po gazetę. Największe tytuły tracą czytelników
Źródło zdjęć: © East News | PIOTR KAMIONKA/REPORTER/EAST NEWS
Martyna Kośka

07.01.2020 15:40

Sprzedaż ogólnopolskich dzienników w listopadzie 2019 roku spadło rok do roku o 8,6 proc. do 566,4 tys. sztuk. W porównaniu z październikiem sprzedaż wzrosła o 0,95 proc.

Rozpowszechnianie "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, w listopadzie spadło o 17,1 proc. do 93,6 tys. szt. W porównaniu z październikiem "Wyborcza" zanotowała spadek o 1,5 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w listopadzie wyniosła 42,8 tys. sztuk, co oznacza spadek rdr o 4,1 proc. oraz wzrost o 0,7 proc. wobec października. Wydawcą dziennika jest spółka Gremi Media.

Jak wynika z danych ZKDP, w listopadzie liderem na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Jego sprzedaż wyniosła 207,2 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek o 6,3 proc. rdr oraz o wzrost o 0,5 proc. w porównaniu z październikiem.

Duży spadek zanotowała w listopadzie sprzedaż "Super Expressu" – aż o 5 proc., do 114,8 tys. sztuk. Sprzedaż dziennika była o 3,1 proc. wyższa niż w październiku.

Sprzedaż "Dziennika Gazety Prawnej", wydawanego przez Infor, wyniosła 37,7 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rdr o 15,3 proc. W porównaniu z październikiem sprzedaż wzrosła o 7,1 proc.

prasagazetagospodarka
Komentarze (9)