Erbud do piątku ma przygotować plan naprawy pasa startowego w Modlinie

13.02. Warszawa (PAP) - Generalny wykonawca pasa startowego w Modlinie spółka Erbud ma do piątku przedstawić szczegóły technologii, w jakiej wyremontuje progi pasa startowego na...

13.02. Warszawa (PAP) - Generalny wykonawca pasa startowego w Modlinie spółka Erbud ma do piątku przedstawić szczegóły technologii, w jakiej wyremontuje progi pasa startowego na lotnisku - powiedziała PAP doradca zarządu lotniska w Modlinie Edyta Mikołajczyk.

"Dzisiaj był drugi dzień rozmów o koncepcji i technologii naprawy dwóch progów drogi startowej" - poinformowała.

Mikołajczyk powiedziała, że po rozmowach z ekspertami obie strony, czyli władze lotniska i generalny wykonawca robót - firma Erbud, doszły do porozumienia.

"Uznano, że naprawa betonowa, czyli ponowne położenie nawierzchni betonowej, będzie najskuteczniejsze" - poinformowała.

Przypomniała, że wcześniej Erbud przedstawił propozycję naprawy progów za pomocą czterech technologii. "Wszystkie one dotyczyły tzw. asfaltobetonu, czyli trochę słabszej metody naprawy" - zaznaczyła Mikołajczyk.

Dodała, że generalny wykonawca do piątku ma przygotować szczegóły technologiczne, w jaki sposób będą prowadzone naprawy. "Podejrzewam, że wtedy też będzie można przedstawić harmonogram tych prac" - podkreśliła doradca zarządu lotniska w Modlinie.

Erbud w komunikacie przesłanym w piątek PAP przypomniał, że na lotnisku uszkodzenia dwóch progów startowych wykonanych z betonu cementowego nastąpiły pod wpływem działania czynników atmosferycznych, tj. niskiej temperatury.

Przypomniano, że wartość kontraktowa wykonania dwóch progów, w których wystąpiły ubytki, to ok. 10 mln zł netto. Koszty dotychczas wykonanych przez Erbud prac związanych z usuwaniem uszkodzeń na dwóch progach pasa startowego wyniosły ok. 450 tys. zł.

Lotnisko w Modlinie od kilku tygodni nie przyjmuje dużych samolotów pasażerskich. 22 grudnia inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów - o numerach 08 i 26 - betonowych odcinków, o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, co spowodowało, że samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą tam wykonywać operacji lotniczych. Rejsy z Modlina zostały przeniesione do innych portów lotniczych, głównie na lotnisko Chopina. (PAP)

mick/ aop/ mki/ jra/ asa/

Wybrane dla Ciebie
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA
To będą nowe Wojanki? Napój influencera w popularnym dyskoncie
To będą nowe Wojanki? Napój influencera w popularnym dyskoncie
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy