Galerie handlowe znikną? "Nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle"
Black Friday pokazał kilkudziesięcioprocentowe spadki odwiedzalności centrów handlowych. Najemcy czarno widzą przyszłość - pisze wtorkowy "Puls Biznesu".
07.12.2021 07:29
W najnowszym wydaniu "PB" można przeczytać, że dzień przedświątecznych wyprzedaży otwierający tradycyjnie okres wzmożonego handlu w galeriach okazał się w tym roku ponurym doświadczeniem dla sprzedawców.
Spadek odwiedzalności o 40 proc.
Gazeta przytacza dane Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU), które wskazują, że średnie spadki odwiedzalności w porównaniu z Black Friday przed pandemią wahały się przeważnie od 35 do 42 proc.
Według organizacji zrzeszającej firmy handlowo-usługowe prowadzące działalność na terenie centrów handlowych, najmniej poszkodowane obiekty notowały kilkunastoprocentowe różnice w odwiedzalności, a w tych najbardziej poszkodowanych frekwencja była niższa aż o połowę - podaje gazeta.
To nie będzie udany czas dla najemców
"Obawialiśmy się, że Black Friday może nie być porównywalny poziomem odwiedzalności do lat sprzed pandemii, ale nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle" – mówi cytowana przez "PB" Zofia Morbiato, dyrektor generalna ZPPHiU.
Według ZPPHiU wiele wskazuje, że najważniejszy okres dla handlu nie będzie udany dla korzystających z powierzchni w centrach handlowych.
Lockdowny spowodowały przyspieszony exodus wielu marek z centrów handlowych. Teraz to zjawisko może się nasilić. Powód? Weszły w życie przepisy korzystne dla najemców. Dzięki nim będą mogli skracać dotychczasowe umowy. I to na cito.