Gdzie Polacy najczęściej kupują ubrania? Oto ulubiony sklep nad Wisłą

Z badania firmy Kondo&Partners Consulting, wynika, że Sinsay jest liderem na polskim rynku odzieżowym. Wśród pięciu czołowych marek aż trzy to krajowi producenci. Co dziesiąty konsument wybiera również chińską markę Shein.

Sinsay liderem na polskim rynku odzieżowym
Sinsay liderem na polskim rynku odzieżowym
Źródło zdjęć: © East News | Pawel Wodzynski

W badaniu przeprowadzonym przez Kondo&Partners Consulting, cytowanym przez "Rzeczpospolitą", 30 proc. Polaków przyznało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy kupiło produkty marki Sinsay, należącej do polskiego producenta odzieży LPP. To wynik, który stawia polską markę na czołowej pozycji wśród konkurencji, wyprzedzając takie firmy jak H&M z 26 proc. oraz Nike z 18 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Arabowie już zmienili Zakopane. Prowadzi biznes specjalnie pod nich

Co dziesiąty Polak kupuje w Shein

Monika Wszeborowska, rzecznik prasowy LPP, zaznacza, że Sinsay spełnia oczekiwania klientów zarówno pod względem estetyki, funkcjonalności oraz cen. – Chcemy rozwijać ten format, dlatego tylko w tym roku planujemy otworzyć 1500 nowych sklepów Sinsaya w Polsce i poza jej granicami – mówiła Wszeborowska. Marka ma już blisko 50 proc. udziału w całości sprzedaży grupy LPP.

Na kolejnych miejscach znalazły się jeszcze polska marka 4F z 20 proc. wskazań oraz kolejny sklep LPP czyli Reserved, z 20 proc. Wśród 10 najpopularniejszych marek ostatnie miejsce zajmuje chiński Shein, który w ostatnich 3 miesiącach kupiło 10 proc. badanych.

Z badania wynika, że na decyzje zakupowe Polaków ma wpływ wiele czynników, ale najbardziej kluczowe są cena, z 26 proc. wskazań, oraz jakość z 21 proc. i trwałość, którą wymieniło 18 proc. Ekologia oraz reputacja marki okazują się mieć najmniejsze znaczenie.

Chińska platforma ma coraz więcej klientów

Jedną z największych platform e-commerce na świecie jest Temu. Jak pisaliśmy w WP Finanse, między kwietniem a październikiem 2024 roku, liczba użytkowników Temu w Unii Europejskiej osiągnęła 93,7 mln miesięcznie. 

Największym rynkiem dla Temu są Niemcy z 16,3 mln aktywnych użytkowników, Polska znalazła się na czwartym miejscu z liczbą 9,6 mln użytkowników.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)