Gdzie Polacy najczęściej kupują ubrania? Oto ulubiony sklep nad Wisłą
Z badania firmy Kondo&Partners Consulting, wynika, że Sinsay jest liderem na polskim rynku odzieżowym. Wśród pięciu czołowych marek aż trzy to krajowi producenci. Co dziesiąty konsument wybiera również chińską markę Shein.
W badaniu przeprowadzonym przez Kondo&Partners Consulting, cytowanym przez "Rzeczpospolitą", 30 proc. Polaków przyznało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy kupiło produkty marki Sinsay, należącej do polskiego producenta odzieży LPP. To wynik, który stawia polską markę na czołowej pozycji wśród konkurencji, wyprzedzając takie firmy jak H&M z 26 proc. oraz Nike z 18 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Arabowie już zmienili Zakopane. Prowadzi biznes specjalnie pod nich
Co dziesiąty Polak kupuje w Shein
Monika Wszeborowska, rzecznik prasowy LPP, zaznacza, że Sinsay spełnia oczekiwania klientów zarówno pod względem estetyki, funkcjonalności oraz cen. – Chcemy rozwijać ten format, dlatego tylko w tym roku planujemy otworzyć 1500 nowych sklepów Sinsaya w Polsce i poza jej granicami – mówiła Wszeborowska. Marka ma już blisko 50 proc. udziału w całości sprzedaży grupy LPP.
Na kolejnych miejscach znalazły się jeszcze polska marka 4F z 20 proc. wskazań oraz kolejny sklep LPP czyli Reserved, z 20 proc. Wśród 10 najpopularniejszych marek ostatnie miejsce zajmuje chiński Shein, który w ostatnich 3 miesiącach kupiło 10 proc. badanych.
Z badania wynika, że na decyzje zakupowe Polaków ma wpływ wiele czynników, ale najbardziej kluczowe są cena, z 26 proc. wskazań, oraz jakość z 21 proc. i trwałość, którą wymieniło 18 proc. Ekologia oraz reputacja marki okazują się mieć najmniejsze znaczenie.
Chińska platforma ma coraz więcej klientów
Jedną z największych platform e-commerce na świecie jest Temu. Jak pisaliśmy w WP Finanse, między kwietniem a październikiem 2024 roku, liczba użytkowników Temu w Unii Europejskiej osiągnęła 93,7 mln miesięcznie.
Największym rynkiem dla Temu są Niemcy z 16,3 mln aktywnych użytkowników, Polska znalazła się na czwartym miejscu z liczbą 9,6 mln użytkowników.