Grupa Lotos chce mieć 30 proc. udziału w krajowym rynku benzyn i oleju
17.11. Warszawa (PAP) - Strategia Grupy Lotos do 2015 roku zakłada osiągnięcie poziomu 30 proc. udziału w krajowym rynku benzyn, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego -...
17.11.2010 | aktual.: 17.11.2010 08:53
17.11. Warszawa (PAP) - Strategia Grupy Lotos do 2015 roku zakłada osiągnięcie poziomu 30 proc. udziału w krajowym rynku benzyn, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego - poinformował Lotos w komunikacie.
Spółka chce też osiągnąć wielkość sprzedaży przewyższającej o 15 proc. potencjał produkcyjny paliw w rafinerii.
Cel będzie realizowany dzięki rozwojowi sieci stacji paliw w segmencie premium i w segmencie ekonomicznym w formule stacji własnych CODO (company owned dealer operated) i stacji partnerskich DOFO (dealer owned franchise operated), a także dzięki intensyfikacji i optymalizacji sprzedaży.
Rozwój sieci dystrybucji będzie realizowany z wykorzystaniem rozwoju organicznego (budowy nowych obiektów), zakup lub dzierżawę stacji od operatorów niezależnych oraz dzięki akwizycjom w przypadku pojawienia się na polskim rynku interesujących ofert dotyczących sieci stacji paliw.
Grupa Lotos zakłada też uzyskanie 10 proc. udziałów w krajowym rynku detalicznej sprzedaży paliw.
"Cel ilościowy to uzyskanie 10 proc. udziału w krajowym rynku detalicznym przed upływem okresu objętego strategią poprzez rozwój ilościowy i jakościowy sieci stacji oraz wzrost poziomu sprzedaży" - napisano w komunikacie. (PAP)
pr/ asa/