Gry rozpychają się pod choinką. Branża zaciera ręce
Prawie 7 proc. więcej niż w 2018 r. wydadzą w tym roku Polacy na świąteczne prezenty – wynika z raportu Deloitte, do którego dotarła „Rzeczpospolita”. Od lat największą popularnością cieszą się kosmetyki, perfumy, książki i słodycze. W tym gronie na dobre zagościły także gry.
16.12.2019 07:18
– Obserwujemy coraz większą liczbę świątecznych promocji, a spora grupa klientów wręcz wyczekuje końca roku, aby móc zakupić swoje ulubione tytuły w promocyjnych cenach – komentuje Błażej Szaflik, prezes firmy Carbon Studio, a którym rozmawiała „Rzeczpospolita”.
Rośnie także zainteresowanie nie tylko grami i gadżetami, ale także konsolami i goglami VR. To właśnie gry i gadżety związane z wirtualną rzeczywistością mogą być prawdziwym hitem pod tegoroczną choinką.
Zobacz także: Najgroźniejsze cyberataki na świecie
Mateusz Zawadzki, zarządzający firmą Ultimate Games potwierdza, że oferta produktów dostępnych na rynku jest w tym roku bogata jak nigdy przedtem.
- Coraz częściej zdarzają się wyszukane prezenty technologiczne, takie jak nowoczesne smartfony, sprzęt wideo, drony, konsole czy po prostu gry – mówi Zawadzki na łamach dziennika.
Czytaj także: Rynek gier wart pół biliona złotych
Jego zdaniem w tym sezonie świątecznym wśród najczęściej kupowanych tytułów mogą się znaleźć m.in. „Borderlands 3”, „Star Wars Jedi: Fallen Order”, „Metro: Exodus”, „Resident Evil 2 remake” czy „Children of Morta”.
Z kolei jeśli chodzi o konsole, to co prawda na naszym rynku jest tylko trzech liczących się graczy, ale liczba konsol jest ogromna – wybór jest więc trudny.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl