Rywal Rossmanna pokazał wyniki. Otworzy 30 nowych drogerii w Polsce

W 2024 r. sprzedaż w sieci drogerii Hebe wyniosła 583 mln euro - wskazuje w raporcie finansowym Jeronimo Martins, właściciel marki. To o prawie 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Hebe zamierza dalej podbijać polski rynek i planuje otworzyć kolejnych 30 punktów.

Sieć drogerii Hebe chce otworzyć kilkadziesiąt punktów w Polsce
Sieć drogerii Hebe chce otworzyć kilkadziesiąt punktów w Polsce
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | zdj. ilustracyjne
Maria Glinka

Z raportu finansowego portugalskiej firmy wynika, że w walucie lokalnej sprzedaż w sieci drogerii Hebe wzrosła o 18,1 proc., a sprzedaż porównywalna LFL w walucie lokalnej - o 8,5 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Biedronka w Polsce droższa od słowackiej? Porównaliśmy ceny

Dobre wyniki Hebe. Sieć drogerii ujawniła plany

Jeronimo Martins informuje, że w 2024 r. sprzedaż w Hebe w walucie euro wzrosła aż o 24,3 proc. w porównaniu do 2023 r. Osiągnęła poziom 583 mln euro.

Sprzedaż internetowa stanowiła około 20 proc. całkowitej sprzedaży w 2024 r. - czytamy w raporcie finansowym.

Właściciel wskazuje, że dobre wyniki sprzedaży, staranne zarządzanie miksem marż i ścisła kontrola kosztów zaowocowały wzrostem EBITDA o 39,4 proc. (+32,4 proc. w walucie lokalnej).

W ubiegłym roku Hebe otworzyło 36 sklepów w Polsce (33 przyłączeń netto), a także dwa sklepy na Słowacji i jeden w Czechach.

Z dokumentu wynika, że Hebe zamierza dalej rozwijać swoje skrzydła nad Wisłą. W planach jest otwarcie kolejnych 30 sklepów. Poza tym sieć drogerii będzie skupiała się na kanale e-commerce, który "pozostanie w centrum strategii wzrostu i internacjonalizacji".

Biedronka też na plusie

W tym samym dokumencie Jeronimo Martins zaprezentował także wyniki Biedronki. Sieć handlowa zanotowała w 2024 r. wzrost sprzedaży w walucie lokalnej o 4,1 proc. oraz w euro - o 9,6 proc. (do poziomu 23,6 mld euro).

Marża EBITDA Biedronki ukształtowała się na poziomie 7,7 proc. Dla porównania w 2023 r. było to 8,5 proc.

W komunikacie Jeronimo Martins czytamy, że wpływ na spadek marży EBITDA miały inwestycje cenowe, a także decyzja o znaczącym wzroście wynagrodzeń.

W całym 2024 r. Biedronka otworzyła 186 nowych sklepów (w tym 161 nowych sklepów netto) oraz przeprowadziła remodeling 280 lokalizacji. Z kolei w 2025 r. sieć planuje uruchomić 130-150 nowych placówek i przeprowadzić program renowacji, który obejmie od 250 do 275 lokalizacji.

Źródło artykułu:WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)