Rywal Rossmanna pokazał wyniki. Otworzy 30 nowych drogerii w Polsce
W 2024 r. sprzedaż w sieci drogerii Hebe wyniosła 583 mln euro - wskazuje w raporcie finansowym Jeronimo Martins, właściciel marki. To o prawie 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Hebe zamierza dalej podbijać polski rynek i planuje otworzyć kolejnych 30 punktów.
Z raportu finansowego portugalskiej firmy wynika, że w walucie lokalnej sprzedaż w sieci drogerii Hebe wzrosła o 18,1 proc., a sprzedaż porównywalna LFL w walucie lokalnej - o 8,5 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Biedronka w Polsce droższa od słowackiej? Porównaliśmy ceny
Dobre wyniki Hebe. Sieć drogerii ujawniła plany
Jeronimo Martins informuje, że w 2024 r. sprzedaż w Hebe w walucie euro wzrosła aż o 24,3 proc. w porównaniu do 2023 r. Osiągnęła poziom 583 mln euro.
Sprzedaż internetowa stanowiła około 20 proc. całkowitej sprzedaży w 2024 r. - czytamy w raporcie finansowym.
Właściciel wskazuje, że dobre wyniki sprzedaży, staranne zarządzanie miksem marż i ścisła kontrola kosztów zaowocowały wzrostem EBITDA o 39,4 proc. (+32,4 proc. w walucie lokalnej).
W ubiegłym roku Hebe otworzyło 36 sklepów w Polsce (33 przyłączeń netto), a także dwa sklepy na Słowacji i jeden w Czechach.
Z dokumentu wynika, że Hebe zamierza dalej rozwijać swoje skrzydła nad Wisłą. W planach jest otwarcie kolejnych 30 sklepów. Poza tym sieć drogerii będzie skupiała się na kanale e-commerce, który "pozostanie w centrum strategii wzrostu i internacjonalizacji".
Biedronka też na plusie
W tym samym dokumencie Jeronimo Martins zaprezentował także wyniki Biedronki. Sieć handlowa zanotowała w 2024 r. wzrost sprzedaży w walucie lokalnej o 4,1 proc. oraz w euro - o 9,6 proc. (do poziomu 23,6 mld euro).
Marża EBITDA Biedronki ukształtowała się na poziomie 7,7 proc. Dla porównania w 2023 r. było to 8,5 proc.
W komunikacie Jeronimo Martins czytamy, że wpływ na spadek marży EBITDA miały inwestycje cenowe, a także decyzja o znaczącym wzroście wynagrodzeń.
W całym 2024 r. Biedronka otworzyła 186 nowych sklepów (w tym 161 nowych sklepów netto) oraz przeprowadziła remodeling 280 lokalizacji. Z kolei w 2025 r. sieć planuje uruchomić 130-150 nowych placówek i przeprowadzić program renowacji, który obejmie od 250 do 275 lokalizacji.