Niemiecka sieciówka rozpycha się w Polsce. Chce otworzyć 40 nowych sklepów

Woolworth, niemiecka sieć oferująca produkty codziennego użytku, coraz śmielej podbija polski rynek. Z najnowszych planów wynika, że dyskont otworzy 40 nowych sklepów nad Wisłą. Na ten cel ma przeznaczyć około 65 mln zł.

Niemiecka sieć Woolworth o planach rozwoju na polskim rynku
Niemiecka sieć Woolworth o planach rozwoju na polskim rynku
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | zdj. ilustracyjne
Maria Glinka

Obecnie Woolworth posiada 50 sklepów w Polsce. Ostatni z nich został uruchomiony w Mrągowie (woj. warmińsko-mazurskie). W kwietniu niemiecka sieciówka otworzy swój sklep we Wrocławiu. Zatrudnia łącznie 400 osób w sklepach i 38 w centrali.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Biedronka w Polsce droższa od słowackiej? Porównaliśmy ceny

Woolworth otworzy kilkadziesiąt sklepów w Polsce

Szymon Dąbrowski, dyrektor zarządzający Woolworth w Polsce, przyznał w rozmowie z portalem dlahandlu.pl, że sieć ma ambitne plany na najbliższy rok.

Na rok obrotowy 2025/2026 planujemy uruchomienie w Polsce 40 placówek. Na ten cel przeznaczymy około 65 mln zł - zadeklarował.

Jak dodał, Woolworth koncentruje się na lokalizacjach w parkach handlowych oraz centrach miast. W planach jest także debiut sklepu ulicznego w strefie pieszej.

Inna oferta w Niemczech

Choć oferta Woolworth w Polsce jest zbliżona do niemieckiej, firma dostrzega potrzebę jej modyfikacji. Dyrektor sieci przyznał, że niemiecka oferta przekonuje polskich klientów, ale jest ona trafiona w 80 proc.

Kluczowe kategorie, jak tekstylia i wyposażenie wnętrz, cieszą się popularnością, ale zdaniem przedstawiciela sieci asortyment sezonowy wymaga dostosowania do lokalnych preferencji.

- Okazuje się na przykład, że Polacy o wiele bardziej konserwatywnie podchodzą do świątecznej dekoracji domów, w Polsce jest też mniej właścicieli ogrodów, co w naturalny sposób wpływa na potrzebę zaopatrzenia w produkty ogrodnicze. W Niemczech więcej osób nadal pali tytoń, więc ten asortyment na tamtym rynku szybciej rotuje. Jesteśmy więc na etapie dokonywania zmian i pewnego przetasowania oferty - podkreślił Dąbrowski.

Z kolei polityka cenowa ma zostać utrzymać - połowa produktów kosztuje 15 zł lub mniej. - Zdajemy sobie sprawę, że polski konsument jest łowcą promocji, ale nasz koncept zakłada stałą obecność, atrakcyjnych cen, więc odpowiadamy na tę potrzebę w nieco inny sposób - zwrócił uwagę dyrektor.

Woolworth walczy na trudnym rynku

Rosnące koszty pracy i energii stanowią wyzwanie dla Woolworth, ale Dąbrowski zadeklarował, że sieć zamierza walczyć o czołowe pozycje w segmencie dyskontowym.

Woolworth zadebiutował w Polsce w maju 2023 r. - pierwszy sklep pod tym szyldem został uruchomiony w Krakowie. W sklepach należących do niemieckiej sieciówki można kupić m.in. zabawki, kosmetyki, artykuły dekoracyjne, papiernicze i tekstylia domowe. Często pochodzą one od mniejszych producentów, choć można też trafić na produkty markowe.

W Polsce Woolworth ma dość sporą konkurencję - na rynku działają takie sieci jak m.in. Aciton, Pepco, Tedi czy Dealz. Do tej pokaźnej listy dołączyła w listopadzie 2024 r. malezyjska firma MR. DIY.

Jak relacjonowaliśmy w WP Finanse, na otwarciu pierwszego sklepu z dalekiej Azji w centrum handlowym Platan w Zabrzu pojawiły się tłumy klientów.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (18)