Herbapol wchodzi na rynek dżemów
Spółka ma ambitne plany. W ciągu dwóch lat chce zyskać pozycję wicelidera kategorii wartej 372 mln zł, a także napędzić wzrost całego segmentu. Debiut rynkowy dżemów, konfitur i powideł marki Herbapol wspierany będzie szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi.
16.10.2014 | aktual.: 16.10.2014 11:45
Na sklepowe półki w całej Polsce wchodzi kompleksowa oferta dżemów, konfitur i powideł marki Herbapol. Jak twierdzi firma, produkty zostały opracowane według tradycyjnych receptur z najlepszych odmian polskich owoców pochodzących z lokalnych upraw. Dżemy dostępne są w siedmiu wariantach, w tym: dżem z truskawek z Lubelszczyzny, dżem z wiśni odmiany nadwiślanka, dżem z malin odmiany polka, dżem z czarnych porzeczek z okolic Nałęczowa, dżem aksamitny truskawkowy bez pestek – opracowany specjalnie dla dzieci, a także dżemy z czereśni czy agrestu.
Produkty są już dostępne w sklepach tradycyjnych. Niebawem będzie je można również kupić w największych sieciach handlowych w całej Polsce.
- Rynek produktów dżemowych jest dla nas naturalnym kierunkiem rozwoju. Od 65 lat oferujemy Polakom najwyższej jakości, zdrowe i smaczne produkty. Mając bardzo silną pozycję na rynku herbat i syropów tworzonych z wyjątkowych kompozycji owoców, w naturalny sposób uzupełniamy teraz nasze portfolio, wprowadzając na rynek dżemy, konfitury i powidła marki Herbapol - powiedział Roman Górny, prezes zarządu, dyrektor generalny w firmie Herbapol Lublin SA.
Jak tłumaczy Górny, prace nad debiutem, pomysłem i recepturą, trwały ponad dwa lata. - Jestem przekonany, że nasze produkty szybko zdobędą sympatię konsumentów, co pozwoli nam zyskać pozycję wicelidera kategorii w mniej niż dwa lata. Nie mam również wątpliwości, że nasza aktywność w tym segmencie spopularyzuje całą kategorię, dlatego spodziewam się jej wzrostu o ok. 30 proc. w ciągu nie dalej niż 5 lat - twierdzi prezes zarządu Herbapolu.
Herbapol Lublin spodziewa się, że w 2015 r. dżemy, konfitury i powidła wygenerują ok. 10 - 15 mln zł przychodów. Celem spółki na najbliższe 24 miesiące jest zyskanie pozycji wicelidera kategorii.
W perspektywie 5 lat grupa chce mieć aż 20 proc. udziałów rynkowych. W tym czasie rozwinie się również cała kategoria produktów dżemowych - Herbapol Lublin spodziewa się ok. 30 proc. wzrostu kategorii, która obecnie warta jest 372 mln zł.
Debiut marki Herbapol na rynku dżemów, konfitur i powideł wsparty będzie działaniami marketingowymi. W miejscach sprzedaży będą prowadzone specjalne akcje m.in. degustacje. Na koniec roku ruszy emisja spotu reklamowego w stacjach telewizyjnych w całej Polsce. Działania zostały zaplanowane do połowy 2015 r.