Ile można zarobić na prawach do nazwy stadionu?
Biznes oparty na kupnie praw do nazw stadionów piłkarskich w Europie wart jest grube miliony euro rocznie. U nas ten rodzaj sponsoringu dopiero raczkuje. Aby taki biznes mógł wystartować potrzebne są nowe, nowoczesne stadiony. W Polsce dopiero w tym roku do użytku oddano pierwsze obiekty na światowym poziomie.
Biznes oparty na kupnie praw do nazw stadionów piłkarskich w Europie wart jest grube miliony euro rocznie. U nas ten rodzaj sponsoringu dopiero raczkuje. Aby taki biznes mógł wystartować potrzebne są nowe, nowoczesne stadiony. W Polsce dopiero w tym roku do użytku oddano pierwsze obiekty na światowym poziomie.
W Europie najwięcej praw do nazw stadionów sprzedaje się w Niemczech. Na tym rynku zawarto już 23 umowy sponsorskie warte co roku 42 mln euro. Druga na liście jest liga angielska z dziewięcioma kontraktami i rynkiem wartym 9 mln euro. Analizy uwzględniają jeszcze ligi: holenderską oraz irlandzką, z wycenami odpowiednio 5 i 3,5 mln euro rocznie.
U nas pierwszą większą tego typu umowę podpisała PGE oraz Gdańsk Arena. Jednak zważywszy na to, że sponsorzy nie będą mogli korzystać ze swoich praw w trakcie nadchodzących Mistrzostw Europy, nie łatwo będzie o kolejne intratne kontrakty.