Kolej walczy o pasażera. Będą obniżki cen biletów!
Od 15 września PKP IC obniży ceny biletów kupowanych z wyprzedzeniem. Dotychczas w ramach oferty „Wcześniej”, kupując bilet na minimum 7 dni przed wyjazdem zniżka wynosiła 10 proc., a przy 15 dniach wyprzedzenia - 15 procent. Teraz rabat wzrośnie.
02.09.2014 | aktual.: 03.09.2014 11:22
Od 15 września PKP IC obniży ceny biletów kupowanych z wyprzedzeniem. Dotychczas w ramach oferty „Wcześniej”, kupując bilet na minimum 7 dni przed wyjazdem zniżka wynosiła 10 proc., a przy 15 dniach wyprzedzenia - 15 procent. Teraz rabat wzrośnie.
Jak poinformowała spółka na swojej stronie internetowej, naliczane automatycznie rabaty będą teraz wynosiły odpowiednio 20 i 30 procent. Przekłada się to na konkretne oszczędności. Na przykład na trasie Warszawa - Kraków, kupując bilet drugiej klasy na Express Intercity 15 dni przed podróżą, będzie można zaoszczędzić 40 złotych.
- Zachęcamy pasażerów do planowania podróży i kupowania biletów z wyprzedzeniem wprowadzając rabaty nawet do 30 procent. Jest to kolejny etap przygotowań do wdrożenia dynamicznego zarządzania ceną, które wiąże się z atrakcyjnymi ofertami w przedsprzedaży – wyjaśnia Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.
Intercity obniża także ceny biletów (tzw. bilet relacyjny) na trasach Warszawa - Lublin, Warszawa - Białystok i Warszawa - Łódź. Ze stolicy do Lublina pojedziemy teraz za 37 zł, do Białegostoku za 30 zł, a do Łodzi za 25 zł.
W lipcu 2014 roku PKP Intercity przewiozło 2,5 miliona pasażerów. To znaczący spadek w stosunku do lipca 2013 roku, gdy przewiozło 3 miliony osób. Spółka wskazuje jednak, że statystki nie są aż tak złe, jakby na pierwszy rzut oka mogło się wydawać, gdyż nastąpił duży wzrost liczby pasażerów w najbardziej opłacalnych pociągach ekspresowych - tu PKP IC przewiozło o 23 procent więcej pasażerów.
Niezależnie od wzrostu liczby chętnych na podróże ekspresami, Intercity musi zmagać się ze spadkiem zainteresowania swoimi usługami i rosnącą konkurencją, nie tylko ze strony innych przewoźników kolejowych. Na problemach PKP IC korzystają firmy autobusowe, w tym Polskibus.com, który znacząco zwiększa liczbę pasażerów.
Kłopoty Intercity, podobnie jak innych kolejowych spółek, podsycają ciągnące się remonty infrastruktury i związane z tym ciągłe zmiany rozkładów. To dlatego PKP IC traci pasażerów kupujących bilety miesięczne, choćby na linii kolejowej nr 1 z Warszawy do Łodzi. Można przypuszczać, że obniżki cen biletów na trasach z Warszawy do Białegostoku, Lublina i Łodzi są spowodowane właśnie problemami wynikającymi z remontów.
Andrzej Mandel