Trwa ładowanie...

Koniec piwnej nudy. Nadszedł czas nowych smaków

Tak jak telewizja zmienia na jesień swoją ramówkę, tak Kompania Piwowarska proponuje amatorom piwa kilka nowości. Jest przekonana, że na dojrzałym rynku można wygrać tylko innowacjami.

Koniec piwnej nudy. Nadszedł czas nowych smakówŹródło: AFP
d1dmrp5
d1dmrp5

Zimne lato nie było dobre dla koncernów piwnych. - Zwłaszcza lipiec był bardzo słabym miesiącem. Cała branża poniosła sprzedażową porażkę - nie kryje Jessica Spence, wicedyrektor ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej. Pogoda to jedno, prawa rynku drugie. - Rynek polski rozwijał się bardzo dobrze przez kilka ostatnich lat, teraz jest ustabilizowany. Według naszych przewidywań wzrosty będą 1-2 procentowe - mówi Jessica Spence.

Rozruszać go mają nowe produkty. Żubr Ciemnozłoty, Książęce Pszeniczne oraz Redd's Cranberry .
- To piwa odpowiadające obecnym trendom. Z naszych badań wynika, że ludzie szukają marek regionalnych, które są warte polecenia, chcą przy tym odmiany w smaku, goryczki, a jednocześnie orzeźwienia - zachwala Spence.

Największe oczekiwania Kampania ma wobec Żubra Ciemnozłotego. - Szukaliśmy piwa wyraźnie innego od obecnych na rynku, ale jednocześnie odpowiedniego dla 7-8 milionów ludzi - mówi Marek Wziętek odpowiedzialny za markę Żubr. Kompania liczy, że piwo trafi w gusta dotychczasowych klientów oraz pozwoli odebrać konsumentów konkurencji.

- Ludzie są żądni nowości i są gotowi więcej za nie zapłacić - uważa Wziętek.

d1dmrp5

Żubr Ciemnozłoty jest w sprzedaży od końca sierpnia, pozostałe dwa wchodzą w przyszłym tygodniu. Będą dostępne w pubach, a także wybranych hipermarketach i delikatesach. Dlaczego jednak Kompania zdecydowała się z wypuszczeniem nowinek na chłodniejsze miesiące, które jak wiadomo do sezonu nie należą?

- Latem pije się piwa szybciej. Kiedy na dworze robi się szaro-buro, ludzie częściej sięgają po piwo w domu, jest czas, by się nim podelektować. Potrzebny jest też bardziej wyrafinowany produkt - mówi Wziętek.

Nowe produkty mają pobudzić konsumpcję piwa poza sezonem. Kompania Piwowarska nie chciała zdradzić, jakiej sprzedaży spodziewa się po swoich nowościach. Nie wykluczyła jednak, że jeśli marki te odniosą sukces, to będą one również eksportowane za granicę.

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce ze sprzedażą na poziomie 14,1 mln hl (rynek piwa w Polsce: 34,4 mln hl). Do jej flagowych marek należą m.in. Tyskie, Lech, Żubr, Dębowe czy Redd’s. Kompania jest częścią jednego SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell.

d1dmrp5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dmrp5