Kraft Foods sprzeda Wedla spółce Lotte Group

Kraft Foods sprzeda należący do Cadbury segment Wedel, obejmujący produkty czekoladowe i cukierki występujące pod marką Wedel, firmie Lotte Group - podał Kraft w komunikacie prasowym.

Kraft Foods sprzeda Wedla spółce Lotte Group
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

28.06.2010 | aktual.: 28.06.2010 10:31

Kraft Foods sprzeda należący do Cadbury segment Wedel, obejmujący produkty czekoladowe i cukierki występujące pod marką Wedel, firmie Lotte Group - podał Kraft w komunikacie prasowym.

Wartość transakcji nie została ujawniona. Rynek szacował wcześniej, że Wedel wart jest około 800 mln zł.

Kraft podał, że sprzedaż obejmuje cały biznes Wedla, powiązane z nim marki oraz zakład produkcyjny w Warszawie, a około 1000 pracowników Cadbury Wedel ma przejść do firmy Lotte Group.

Kraft Foods ma utrzymać pozostałą część działalności Cadbury w Polsce, w tym markę Halls i inne, nie należące do marki Wedel słodycze i cukierki, sprzedawane w Polsce, oraz dwa zakłady produkcyjne w Skarbimierzu.

"Pod warunkiem uzyskania zgody Komisji Europejskiej, koncern Kraft Foods zatrzyma również trzeci zakład produkcyjny należący do Cadbury, który znajduje się w Bielanach Wrocławskich w Polsce" - napisano w komunikacie.

Transakcja jest wynikiem decyzji Komisji Europejskiej o zatwierdzeniu nabycia Cadbury przez Kraft Foods, uwarunkowanej zbyciem segmentu marki Wedel w Polsce oraz czekoladowego i ciastkowego biznesu Cadbury w Rumunii.

Wcześniej na rynku pojawiały się spekulacje, że Wedlem zainteresowani są m.in. amerykański producent czekolady Hershey, szwajcarski koncern Nestle oraz giełdowa Jutrzenka.

Lotte Group z siedzibą w Tokio jest międzynarodowym koncernem z roczną sprzedażą na poziomie 3,547 mld jenów (ok. 40 mld USD).

Lotte Group jest największym producentem gum do żucia w Azji i trzecim co do wielkości producentem gum na świecie.

Lotte Group działa obecnie w różnych branżach, w tym w sektorze żywności i słodyczy, handlu, turystyce, w branży chemikaliów przemysłowych, budownictwie oraz finansach, ale kluczowym sektorem działalności firmy pozostają słodycze. Portfolio firmy zawiera znane w Azji marki, takie jak m.in. Xylitol, Koala i Ghana.(PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)