KRRiT wycofuje z emisji reklamy Hoop Coli i Allegro
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nakazała stacjom telewizyjnym wycofać reklamy Hoop Coli, bo uznała, że wykorzystanie w nich kolędy obrażają uczucia religijne widzów.
15.12.2009 13:48
Przewodniczący KRRiT wezwał do zaprzestania emisji spotu TVN oraz Canal+. W reklamie wykorzystano melodię kolędy, a pieśni religijne w opinii KRRiT "mają istotne znaczenie dla kształtowania zwyczajów rodzinnych i więzi społecznych". Rada otrzymała już kilka skarg na reklamę Hoop Coli.
Producent reklamy tłumaczy, że nie wykorzystał kolędy, lecz starą pieśń ludową, oberek "Hej kolęda, kolęda" z przełomu XVII i XVIII w.
Wcześniej Rada zaapelowała do stacji o wycofanie świątecznej reklamy z serwisu aukcyjnego Allegro.pl. W tym przypadku wykorzystano melodię kolędy "Wśród nocnej ciszy", ale zmieniono jej tekst, by promował serwis jako miejsce do szukania prezentów świątecznych.
Handel-Net.pl