Kultowa marka wraca do gry. Usamodzielnia dystrybucję po dekadzie
Kodak ponownie samodzielnie wprowadza na rynek swoje kultowe filmy Kodacolor 100 i 200. Firma liczy, że ta decyzja ustabilizuje ceny i poprawi dostępność produktów, odpowiadając na rosnące zainteresowanie fotografią analogową.
Po ponad dekadzie przerwy Eastman Kodak zdecydował się na powrót do bezpośredniej dystrybucji filmów fotograficznych. Jak przypomina portal dlahndlu.pl, dotychczas sprzedażą zajmowała się spółka Kodak Alaris, powstała po restrukturyzacji firmy w 2013 r.
Kodak planuje wprowadzać nowe filmy
Nowe filmy Kodacolor 100 i 200 nie są zupełnie nowymi produktami, lecz submarkami istniejących emulsji. Producent podkreśla, że zachowują one charakterystyczne cechy: drobne ziarno, nasycone kolory i szeroki zakres tonalny - czytamy.
"Mega zysk". Tyle można zarobić w jeden dzień w second handzie
Modernizacja fabryki w Rochester umożliwiła firmie elastyczniejsze reagowanie na wzrost popytu. Kodak planuje najpierw wprowadzić nowe filmy na rynek USA i Kanady, a następnie rozszerzyć dystrybucję na kolejne kraje.
Firma, której korzenie sięgają 1880 r. i która swego czasu była niekwestionowanym potentatem branży fotograficznej, synonimem innowacji i wysokiej jakości, do dziś dysponuje jedną z najbardziej rozpoznawalnych światowych marek.