Link4 sprzeda polisy za pośrednictwem TP
Nieduże towarzystwo Link4 zaoferuje ubezpieczenia abonentom giełdowej Telekomunikacji Polskiej, których jest około 8 mln – dowiedział się „Parkiet”
05.11.2010 | aktual.: 05.11.2010 12:33
.
Współpraca z TP może być dla Link4 – zajmującego obecnie dopiero 17. pozycję na rynku majątkowym – bardzo istotna. – Pomysł jest świetny, bo dostęp do bazy klientów TP daje towarzystwu direct, czyli sprzedającemu polisy głównie przez Internet i telefon, szansę na zwiększenie przychodów. Ale sukces oczywiście będzie zależeć od realizacji – uważa Marcin Mazurek z firmy doradczej Intelace Research. Ostatnio Link4 nie miało dobrej passy: w I półroczu zebrało ze składek 115,9 mln zł, o 7,65 proc. mniej niż rok wcześniej. W 2009 r. straciło 91,6 mln zł.
Po nitce do kłębka
To, że Link4 rozpocznie współpracę z firmą z dużą bazą klientów, jego prezes Adam Horosz zapowiadał na łamach „Parkietu” już w lipcu br. – Dogadanie się przyszło nam łatwo, bo nie chcemy „doklejać” polis do produktów partnera. Proponujemy mu sprzedaż autonomicznych produktów, na której może nieźle zarobić – mówił Horosz.
Według naszych nieoficjalnych informacji za pośrednictwem TP towarzystwo będzie sprzedawać ubezpieczenia mieszkań. W 2009 r. średnia składka z tytułu takiej umowy wynosiła 113 zł. Jeśli choć 1 proc. abonentów TP (80 tys.) kupi ubezpieczenie mieszkania Link4, to towarzystwo będzie mogło liczyć na co najmniej 9 mln zł przychodów ze współpracy z TP w skali roku.
Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że Link4 myśli o wykorzystaniu umowy z TP także do zwiększenia sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Prawdopodobnie zaoferuje zniżki na OC i AC tym, którzy ubezpieczą mieszkanie poprzez TP. Link4 do momentu zamknięcia tego numeru gazety nie odpowiedziało na pytania dotyczące współpracy z TP.TP to kolejny partner biznesowy Link4 po bankach (m.in. Getin Noble Bank, Alior Bank)
i firmie Unilink, specjalizującej się w obsłudze klientów w zakresie różnego rodzaju kredytów.
Działania Link4 wpisują się w trend, który można zaobserwować od kilku miesięcy wśród firm direct. – Poszukują nowych kanałów sprzedaży, bo dystrybucja przez sieć i telefon nie idzie tak dobrze, jak zakładały – wyjaśnia Mazurek. Liberty Direct od dłuższego czasu oferuje ubezpieczenia za pośrednictwem komisów samochodowych i ING Banku. W grudniu BRE Ubezpieczenia rozpocznie sprzedaż polis w mKioskach należących do mBanku.
TP się rozkręca
Umowa z Link4 świadczy o tym, że TP w końcu przyspieszyła realizację swojego projektu pośrednictwa w sprzedaży ubezpieczeń, o którym mówiło się od dwóch lat. Do końca sierpnia grupa oferowała ubezpieczenia tylko poprzez sieć komórkową Orange (turystyczne Generali, od kradzieży telefonu ACE oraz zdrowotne i od trwałej niezdolności do pracy MetLife). Od 23 sierpnia br. wybrane grupy klientów TP mogą korzystać z grupowego ubezpieczenia PZU na wypadek śmierci w nieszczęśliwym wypadku i od utraty pracy.