LOT wylądował w Japonii. Otwarto połączenie, na które czekano 20 lat

10 godzin lotu wystarczy, aby dostać się z Polski do Japonii. Linie PLL LOT zainaugurowały właśnie rejsy Warszawa -Tokio. To jedyne bezpośrednie połączenie na tej trasie.

Obraz
Marta Legieć

10 godzin lotu wystarczy, aby dostać się z Polski do Japonii. Linie PLL LOT zainaugurowały właśnie rejsy Warszawa -Tokio. To jedyne bezpośrednie połączenie na tej trasie.

Pierwsi pasażerowie do stolicy Japonii przylecieli na pokładzie Boeinga 787. I tak już zostanie - trasę do Tokio będą zawsze obsługiwać Dreamlinery. Połączenie między stolicami Polski i Japonii jest kierunkiem, po którym polski przewoźnik wiele sobie obiecuje. Władze spółki przekonują, że uruchomienie trasy będzie miało znaczenie dla całej polskiej gospodarki. Już teraz 300 japońskich firm inwestuje w Polsce, a wymiana handlowa między Japonią a Europą od lat stale rośnie.
- Jestem dumny z tego połączenia i mocno wierzę, że w niedalekiej przyszłości przyniesie realne korzyści dla naszego kraju. Już teraz zauważamy, że regularne rejsy przyciągną do naszego kraju nie tylko turystów, ale też japoński biznes - powiedział Marcin Celejewski, p.o. prezesa LOT.

O tym, jak dużym zainteresowaniem cieszy się nowe, długodystansowe połączenie LOT-u, świadczy spotkanie, jakie odbyło się tuż po inauguracyjnym locie w Palace Hotel Tokyo, na którym pojawiło się ponad 250 osób.

- To głównie przedstawiciele japońskiego biznesu i instytucji rządowych i pozarządowych, które sprawiły, że wykonanie rejsów na tej trasie stało się możliwe - mówi Wirtualnej Polsce Adrian Kubicki, rzecznik prasowy, LOT. - Istotną kwestią jest fakt, iż LOT w rekordowym tempie uzyskał pozwolenia na zainicjowanie połączenia do Tokio. Nasza chęć otwarcia tej trasy pojawiła się w 2012 roku, w momencie startu lotów do Pekinu. Jednak ze względu na turbulencje związane z procesem restrukturyzacji firmy, plany te musieliśmy odłożyć, ale wróciliśmy do nich, kiedy tylko widzieliśmy pozytywny koniec tego procesu. Wracając do przygotowań związanych z otwarciem trasy, trwały one zaledwie rok. To rekordowy czas, który poświęciliśmy na uzyskanie wszelkich zgód umożliwiających rozpoczęcie sprzedaży biletów w Japonii. Zajmowaliśmy się też stroną stricte operacyjną, czyli m.in. dopinaniem umów z dostawcami cateringu, agentem zajmującym się obsługą pasażerów oraz przesyłkami cargo, wreszcie z samym lotniskiem. Obszarów naszego
działania było wiele, wszystkie równie absorbujące.

Wiele wskazuje na to, że połączenie na trasie Warszawa - Tokio okaże się sukcesem. Podczas pierwszego lotu Dreamliner we wszystkich trzech klasach wypchany był po brzegi. Zajętych było ponad 90 proc. miejsc.

- Już teraz możemy powiedzieć, że wypełnienie w pierwszych miesiącach, które ze względu na niski sezon, są dość trudne, wynosi ok. 70 proc. To bardzo dobry wynik - tłumaczy Adrian Kubicki.

Z nowej możliwości skorzystają przede wszystkim turyści japońscy, którzy są przyzwyczajeni do wygodnych, szybkich i bezpośrednich połączeń. Z danych LOT wynika, iż w sezonie zimowym będą stanowili aż 40 proc. pasażerów. Docelowo liczba ta ma wzrosnąć do 70 proc. pasażerów i wiele wskazuje na to, że tak właśnie będzie.

- To połączenie jest bardzo ważne dla Japończyków, ale też dla Polaków mieszkających w Japonii - mówi nam Renata Mitsui, lektor języka polskiego pracująca na Tokyo University of Foreign Studies. - Mieszkam w Tokio od trzydziestu lat i nie przesadzę, jeśli powiem, że o tym locie mówiło się od dwudziestu lat. Nawet kiedy w minionym roku oficjalnie zapowiedziano bezpośrednie połączenie do Warszawy, wiele osób spośród japońskiej Polonii nie chciało w te plany uwierzyć. Po prostu zbyt długo czekaliśmy na taki rejs, a według japońskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych mieszka nas tu 1307 osób

Przewagą LOT-u nad innymi przewoźnikami jest przede wszystkim krótki czas lotu, brak przesiadek i konkurencyjne taryfy. W promocyjnych cenach bilet do tej pory można było kupić za niewiele ponad 1700 zł. Ukłonem w kierunku japońskich pasażerów jest wiele udogodnień, które przygotował przewoźnik. Na pokładzie polskiego samolotu zawsze znajdują się dwie osoby władające językiem japońskim. Pojawi się japońska prasa i system rozrywki tłumaczony na ten język. Nie bez znaczenia jest fakt, iż LOT postanowił wprowadzić japońskie menu. Co ciekawe, pierwszy rejs z Warszawy do Tokio pokazał, że był to strzał w dziesiątkę. Dania typowe dla Kraju Kwitnącej Wiśni cieszyły się niebywałą popularnością wśród pasażerów lecących z Europy do Kraju Kwitnącej Wiśni.

Z Tokio Marta Legieć

Polski przewoźnik uruchomił do Tokio trzy rejsy tygodniowo. Wyloty z Warszawy odbywają się w środy, piątki i niedziele, natomiast rejsy powrotne do Polski startują z lotniska Narita w czwartki, soboty i poniedziałki według następującego rozkładu:

WAW – NRT LO 079 15:00 – 09:20 (+1)

NRT – WAW LO 080 11:05 – 14:40

Wszystkie połączenia realizowane są Dreamlinerami, wyposażonymi w trzy klasy podróży: LOT Business Class, LOT Premium Economy Class oraz LOT Economy Class.

Wybrane dla Ciebie

Internet za darmo w trakcie lotu. Dostaną go wszyscy pasażerowie linii
Internet za darmo w trakcie lotu. Dostaną go wszyscy pasażerowie linii
Ci cudzoziemcy będą wyjeżdżać z Polski. "Perspektywa pół roku"
Ci cudzoziemcy będą wyjeżdżać z Polski. "Perspektywa pół roku"
Oto nowy odcinkowy pomiar prędkości. Za 140 km/h dostaniesz tu mandat
Oto nowy odcinkowy pomiar prędkości. Za 140 km/h dostaniesz tu mandat
Mieszkańcy mogli wykupić miejsca parkingowe. Kolejka stanęła o 3 rano
Mieszkańcy mogli wykupić miejsca parkingowe. Kolejka stanęła o 3 rano
Kraków podnosi podatki fliperom. Nawet 1700 zł rocznie za dwa pokoje
Kraków podnosi podatki fliperom. Nawet 1700 zł rocznie za dwa pokoje
Ukraińska sieć rozwija się w Polsce. Otworzy pierwszy sklep w stolicy
Ukraińska sieć rozwija się w Polsce. Otworzy pierwszy sklep w stolicy
Fioletowe worki na odpady. Miasto szykuje rewolucję
Fioletowe worki na odpady. Miasto szykuje rewolucję
Ich zarobki to 14,5 tys. zł. Tak wygląda dzień maszynisty
Ich zarobki to 14,5 tys. zł. Tak wygląda dzień maszynisty
Groziły im kolosalne podwyżki cen ciepła. Mieszkańców czekają zmiany
Groziły im kolosalne podwyżki cen ciepła. Mieszkańców czekają zmiany
Ile trzymać gotówki na wypadek kryzysu? Ekspertka szacuje
Ile trzymać gotówki na wypadek kryzysu? Ekspertka szacuje
Malezyjski gigant rozkręca się w Polsce. Otworzył dwa nowe sklepy
Malezyjski gigant rozkręca się w Polsce. Otworzył dwa nowe sklepy
Załamanie na rynku kapusty. Producenci niszczą plony
Załamanie na rynku kapusty. Producenci niszczą plony