Marki odporne na kryzys
Orlen, PKO Bank Polski i PZU to najdroższe polskie marki w szóstej edycji rankingu "Rzeczpospolitej" najcenniejszych w naszym kraju marek.
10.12.2009 | aktual.: 10.12.2009 06:29
Ta pierwsza trójka rankingu jest warta w sumie prawie 10 mld zł, o jedna trzecią więcej niż przed rokiem. Wartość Orlenu oceniono na 3648,3 mln zł, PKO BP - na 3161,0 mln zł, a PZU na 2823,5 mln zł.
Ponadto w pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się w kolejności: TP - wartość 2084,5 mln zł, Era - 1584,0 mln zł, Bank Pekao - 1548,3 mln zł, Plus - 1193,3 mln zł, TVN - 1088,4 mln zł, Biedronka - 953,3 mln złi Tyskie - - 908,4 mln zł.
Łączna wartość wszystkich 330 wycenionych w rankingu marek wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 7 mld zł do prawie 58 mld zł.
Oceniając wartość najcenniejszych polskich marek brano pod uwagę wyniki sprzedaży właścicieli marek z poprzedniego roku oraz szacunkową wartość ewentualnej opłaty licencyjnej za korzystanie z danej marki.